خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن علمی مراقبت‌های ویژه ایران خبر داد:

کمبود بیش از ۱۰ هزار تخت مراقبت‌های ویژه در کشور

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۸۱۷

نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تخت بستری در کشور داریم که براساس آن باید ۱۵ تا ۲۰ هزار تخت مراقبت‌های ویژه داشته باشیم اما الان تعداد این تخت‌ها حدود ۵ هزار است که از استاندارد کامل هم برخوردار نیستند.

ایلنا: ‌ رییس انجمن علمی مراقبت‌های ویژه ایران از کمبود بیش از ۱۰ هزار تخت مراقبت‌های ویژه در سراسر کشور خبرداد.

امیرعلی سوادکوهی درگفتگو با خبرنگار ایلنا بااشاره به کمبود اعتبارات دربخش بهداشت و درمان کشور گفت: اگرهمین وضعیت ادامه پیدا بکند و بودجه‌ای در کار نباشد، بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها بیشترین ضرر را می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: تجهیزاتی که در بخش مراقبت‌های ویژه وجود دارد از بخش‌های دیگر به مراتب بیشتر و همچنین قیمت بالاتری دارد و از خارج کشور وارد می‌شود.

سوادکوهی باتاکید براینکه در صورت ادامه کمبود اعتبارات در بخش بهداشت و درمان؛ شدیداً با کمبود تجهیزات مواجه خواهیم شد، افزود: در چنین فضایی با شرایط خوبی مواجه نخواهیم بود. گرچه الان هم خیلی شرایط خوبی وجود ندارد ولی آن موقع شرایط بد‌تر خواهد شد.

رییس انجمن علمی مراقبت‌های ویژه ایران ادامه داد: شرکت‌های تجهیزاتی وقتی با بخش‌های دولتی قرارداد می‌بندند؛ آنقدر پولشان را دیر پرداخت می‌‌کنند که دیگر علاقمند نیستند با این بخش‌ها کار کنند.

سوادکوهی با اشاره به اینکه بیمارستان‌های خصوصی نیز خودشان تجهیزات را می‌خرند و وابستگی به جاهای دولتی ندارند، افزود: این بخش‌های دولتی هستند که بیشتر مردم را از نظر درمانی پوشش می‌دهند و وقتی که تجهیزات به اندازه کافی نباشد، محاسبه کنید که چقدر اوضاع خراب‌تر از قبل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مجلس باید بتواند به موقع بودجه خوبی را در اختیار وزارت بهداشت بگذارد تا این وزارتخانه اعتبارات را بین دانشگاه‌ها تقسیم کند تا وضعیت مطلوب شود.

سوادکوهی با بیان اینکه در یکی دو ماهه اخیر باخالی شدن گمرک شرایط یک مقدار بهتر شده است، افزود: فکر می‌کنم این شرایط موقتی است و اگر به صورت دائمی نباشد؛ شرایط زیاد خوبی را پیش‌بینی نمی‌کنم.

وی در پاسخ به این سؤال که با چه تعداد کمبود تخت‌های مراقبت‌های ویژه مواجه هستیم، افزود: الان در همه تخت‌ها دچار کمبود هستیم اگرچه تخت‌ها افزایش پیدا کرده است اما تجهیزات متناسب با آن افزایشی نداشته است.

رییس انجمن علمی مراقبت‌های ویژه ایران بااشاره به رشد وضعیت علمی و تجهیزات پزشکی خارج از کشور افزود: مرتب تجهیزات جدیدتری وارد بازار بهداشت جهانی می‌شود که باید بتوانیم آن‌ها را وارد کنیم تا بتوانیم به شرایط تولید برسانیم در غیر این صورت مدام عقب می‌افتیم اگرچه همین الان هم عقب هستیم.

سوادکوهی با اشاره به اینکه در سراسر کشور بیش از ۱۰ هزار تخت مراقبت‌های ویژه کمبود داریم، افزود: البته باید این را هم درنظر گرفت که همین میزان تخت‌هایی هم که الان وجود دارد از استاندارد کامل برخوردار نیستند.

وی بااشاره به اینکه باید به اندازه ۱۰ درصد کل تخت‌های بستری کشور تخت‌های مراقبت ویژه داشته باشیم، افزود: با توجه به اینکه اکنون نزدیک به ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تخت بستری در کشور داریم که باید ۱۵ تا ۲۰ هزار تخت مراقبت‌های ویژه داشته باشیم اما الان تعداد این تخت‌ها حدود ۵ هزار است که وضعیت استاندارد آن‌ها هم دقیق نیست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز