خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ:

پدیده زیرمیزی را بزرگنمایی نکنید

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۲۹۳

اگر چه ما پدیده زیرمیزی را تایید نمی‌کنیم اما برخی از پزشکان اندک به دلیل واقعی نبودن تعرفه‌ها گاهی مجبور به این کار می‌شوند.

ایلنا: رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ گفت: عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهند که جایگاه جامعه پزشکی دچار اختلال شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " علی اصغر پیوندی " در نخستین نشست خبری سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ که امروز برگزار شد، گفت: سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با ۳۰ هزارعضو از سازمان نظام پزشکی مرکز مستقل شد تا کارهای صنف خود را به خوبی انجام دهد و مشکلات تهران را مرتفع کنند.

وی به همگرایی بین وزارت بهداشت، سازمان نظام پزشکی و دیگر ارگان‌های نظام سلامت اشاره کرد و افزود: این همگرایی فرصت طلایی است که به وجود آمده و بایداز آن خوبی استفاده کنیم.

وی مهم‌ترین چالش در جامعه پزشکی را موضوع منزلت و هویت دانست و افزود: عواملی متعددی دست به دست هم می‌دهند که جایگاه جامعه پزشکی دچار اختلال شود.

پیوندی تصریح کرد: اصل مهم در نظام سلامت رابطه معقول و محترمانه بین بیمار و پزشک است و هر عاملی که بخواهد این رابطه را به هم بزند به نظام سلامت ضربه وارد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به پدیده زیرمیزی از بزرگنمایی این پدیده انتقاد کرد و افزود: کسی نمی‌خواهد این پدیده را انکار کند ولی دامن زدن به این موضوع رابطه بین بیمار و پزشک را مختل می‌کند.

پیوندی با اشاره به اینکه تعداد اندکی از جامعه پزشکی خارج از عرف این کار را می‌کنند، افزود: اما گسترش دادن این موضوع در رسانه‌ها و بزرگنمایی آن نباید در نظام سلامت اتفاق بیفتد زیرا به نفع مردم و جامعه پزشکی نیست و ارگان‌های مربوطه برخوردارهای لازم را با آن‌ها می‌کنند

وی تصریح کرد: اگر چه ما پدیده زیرمیزی را تایید نمی‌کنیم اما برخی از پزشکان اندک به دلیل واقعی نبودن تعرفه‌ها گاهی مجبور به این کار می‌شوند.

رئیس سازمان نظام پزشکی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه باید از بزرگنمایی پدیده زیر میزی جلوگیری کرد، افزود: زیرا اکثریت جامعه پزشکی با خلوص نیت به مردم خدمت می‌کنند.

وی علت اصلی به وجود آمدن پدیده زیر میزی را واقعی نبودن تعرفه‌ها اعلام کرد و افزود: باید به سمتی برویم تا زمینه‌های به وجود آمدن پدیده زیر میزی و زیر ساخت‌های آن را از بین ببریم.

پیوندی همچنین در مورد وضعیت اشتغال پزشکان تصریح کرد: همکاران جوان و پزشکان عمومی ما نتوانستند در محل مناسبی کار پیدا کنند و متاسفانه افرادی هم که درس پزشکی راخوانده‌اند به کارهای غیرپزشکی مشغول شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز