خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح وکیل خانواده در کمیته امداد امام خمینی(ره)

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۰۸۴

ورود به مشکلات حقوقی این خانواده‌ها بر اساس برنامه پنجم کمیته امداد ضروری است و ورود به مشکلات حقوقی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بر اساس برنامه پنجم امداد و تاکید سرپرستی این کمیته در دستور کار این معاونت در سه سال گذشته قرار گرفته است.

ایلنا: معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد امام خمینی(ره) از آغاز طرح وکیل خانواده در این نهاد با همکاری وکلای نیکوکار در سراسر کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع رسانی کمیته امداد امام خمینی(ره)، منصور قمشه‌ در دومین همایش سراسری روسای ادارات حقوقی، املاک و امور نمایندگان کمیته امداد که صبح امروز با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد مرتضوی، معاون اول دادستان کل کشور و حجت الاسلام و المسلمین میانجی، رئیس شورای حل اختلاف و دشتی اردکانی، رئیس کانون سردفتران و دفتریاران در سالن همایش غدیر این نهاد برگزار شد، با اشاره به حمایت از یک میلیون زن سرپرست خانوار که ۳۰۰ هزار نفر از آنان مطلقه هستند، گفت: ورود به مشکلات حقوقی این خانواده‌ها بر اساس برنامه پنجم کمیته امداد ضروری است و ورود به مشکلات حقوقی خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بر اساس برنامه پنجم امداد و تاکید سرپرستی این کمیته در دستور کار این معاونت در سه سال گذشته قرار گرفته است.

وی افزود: با تلاش و همکاری صمیمانه حوزه قضاییه، ادارات دادگستری در استان‌ها، کانون وکلا، بسیج حقوقدان‌ها و مجموعه‌های وابسته به حوزه قضاییه در بحثمددکاری حقوقی و مشاوره رایگان حقوقی این خانواده‌ها اقدامات خوبی انجام شده است.

قمشه‌ گفت: تاکنون ۱۶۴ شورای حل اختلاف ویژه خانواده امداد در کشور دائر و ۲ مجتمع شورای حل اختلاف یکی در تهران و دیگری در استان لرستان با چهار شعبه راه‌اندازی شده است.

وی تاکید کرد: ۷۰ تفاهم نامه ملی و استانی با مجموعه‌های حوزه قضایی کشور به امضاء رسیده است که تسهیل در امور حقوقی خانواده‌های امداد در این تفاهم نامه‌ها دنبال شده است.

وی درباره مشارکت خیران در زمینه‌های مختلف با کمیته امداد امام خمینی(ره) یادآور شد: یکی از اقداماتی که با مشارکت این خیران انجام شده است، تشکیل مجمع وکلای نیکوکار در کشور است که حدود سه هزار وکیل نیکوکار در این مجمع با کمیته امداد امام(ره) همکاری دارند.

قمشه‌ تاکید کرد: در مناسبت‌های مختلف از جمله: جشن رمضان و مناسبتهای ملی و معنوی با حضور این وکلا مشاوره رایگان حقوقی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به حمایت قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: قوانین خوبی تصویب شده است از جمله: معافیت هزینه دادرسی برای این خانواده‌ها و وجود چهار طرح دیگر که اکنون در کمیسیون قضایی مطرح است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز