خبرگزاری کار ایران

معاون بهداشت در دیدار با نماینده کمیساریای عالی پناهندگان:

ضرورت افزایش بودجۀ سازمان ملل برای ارائه خدمات به پناهندگان

کد خبر : ۱۱۸۰۳۹

یکی از نگرانی‌های ما ورود غیرمجاز پناهندگانی است که مشکلات و بیماری‌هایی را وارد ایران کرده و هزینه‌هایی را به ما تحمیل می‌کنند.

ایلنا: معاون بهداشت با اشاره به ضرورت افزایش بودجۀ سازمان ملل برای پناهندگان افغانی در ایران گفت: ایران به ۸۴۰ هزار پناهندۀ افغانی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

به گزارش ایلنا، سیاری در دیدار با خانم جانت یون دستیار ویژه کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل افزود: این در حالی است که سازمان ملل فقط بودجه بیمه درمانی ۲۴۰ هزار پناهنده را به ایران می‌دهد.

وی بیان داشت: در چنین وضعیتی یا باید خدمات کیفی را کاهش دهیم یا باید به نحوی در هزینه کرد‌ها نوآوری کنیم که مشکلی ایجاد نشود.

سیاری با استقبال از سخنان دستیار ویژه کمیساریای عالی پناهندگان برای بازگشت پناهندگان افغانی به کشورشان گفت: ایران حتی می‌تواند همین خدماتی که اکنون ارائه می‌کند را به همنوعان افغانی در کشور خودشان ارائه کند.

وی افزود: یکی از نگرانی‌های ما ورود غیرمجاز پناهندگانی است که مشکلات و بیماری‌هایی را وارد ایران کرده و هزینه‌هایی را به ما تحمیل می‌کنند. از کمیساریا می‌خواهیم به وضعیت این پناهندگان نیز رسیدگی کرده و میزانی از کمک‌های بشردوستانۀ کشور‌ها برای کمک به پناهندگان را به رسیدگی به وضعیت پناهندگان افغانی در ایران اختصاص دهد.

در این دیدار دکتر اسدی لاری مدیرکل امور بین الملل وزارت بهداشت نیز حضور داشت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز