خبرگزاری کار ایران

اختلال کم توجهی - بیش فعالی در پسر بچه‌ها نسبت به دختر‌ها شایع‌تر است

کد خبر : ۱۱۷۶۵۲

هرچند این اختلال معمولا تا سن ۳ سالگی شروع می‌شود اما عموما تا زمانی که کودک وارد محیط‌هایی مانند آمادگی یا کودکستان نشده، تشخیص گذاشته نمی‌شود.

ایلنا: اختلال کم توجهی - بیش فعالی یکی از اختلالات مطرح در جامعه است که سه زیر گروه: فرم بی‌توجه، فرم بیش فعال / تکانشی و فرم مرکب برای آن تعریف می‌شود.

به گزارش ایلنا، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: برای تائید تشخیص این اختلال باید حداقل در دو زمینه و موقعیت، تخریب ناشی از بی‌توجهی یا بیش فعالی / تکانشگری در عملکرد اجتماعی، تحصیلی یا فعالیتهای متناسب با رشد کودک تداخل کند.

آروین هدایتی اضافه کرد: علت اختلال کم توجهی - بیش فعالی بهم خوردن تعامل پیچیده سیستم‌های عصبی شیمیایی است. این اختلال در پسر بچه‌ها نسبت به دختر‌ها شایع‌تر است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: هرچند این اختلال معمولا تا سن ۳ سالگی شروع می‌شود اما عموما تا زمانی که کودک وارد محیط‌هایی مانند آمادگی یا کودکستان نشده، تشخیص گذاشته نمی‌شود.

پزشک متخصص اعصاب و روان بیان کرد: کودکانی که علایم بیش فعالی در آن‌ها بیشتر است نسبت به افرادی که علایم کم توجهی را به عنوان علامت عمده دارند، بیشتر جهت درمان ارجاع می‌شوند. در درمان این کودکان هم درمان دارویی و هم آموزش والدین جهت مداخلات رفتاری ضروری است.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: سیر بیماری بسیار متغیر است. حدود ۵۰ درصد این افراد علایمشان در زمان بلوغ یا اوایل بزرگسالی فروکش می‌کند.

به گفته وی با توجه به اینکه در این افراد مشکلات هیجانی و تحصیلی همزمان نیز شایع است و نیز تاثیری که بیماری بر خودانگاره و واکنش کودک می‌گذارد، درمان اختلال کم توجهی - بیش فعالی از اهمیت بالایی برخوردار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز