خبرگزاری کار ایران

اهدای کلیه‌ها و کبد کودک مرگ مغزی شده به سه بیمار

کد خبر : ۱۱۷۶۴۳

این عمل پیوند نهمین مورد اهداء عضو در سال جاری و دومین مورد در هفتۀ اخیر بود که این روند بیانگر تأثیر ترویج فرهنگ اهدای عضو در بین جامعه و البته با حمایت و فرهنگ سازی رسانه‌ها است.

ایلنا: کلیه‌ها و کبد یک کودک ۱۰ ساله رامهرمزی که در سانحه تصادف با موتور سیکلت دچار مرگ مغزی شده بود با رضایت پدر و مادر به سه بیمار نیازمند اهدا شد.

به گزارش ایلنا، پس از اعلام رضایت خانواده «حامد حسینی»، کبد و دو کلیۀ این کودک ۱۰ ساله رامهرمزی، با تلاش تیم پیوند بیمارستان گلستان اهواز از بدن وی خارج شد.

فوق تخصص پیوند اعضاء بیمارستان گلستان و مدیر مرکز فراهم آوری و پیوند اعضاء دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در جریان انجام این پیوند گفت: این کودک ۱۰ ساله بر اثر برخورد موتورسیکلت با وی در رامهرمز، دچار آسیب شدید مغزی شده و به بیمارستان گلستان اهواز انتقال داده شد.

امین بحرینی افزود: متأسفانه با توجه به شدت جراحات، روز چهارشنبه پس از تست‌ها و آزمایش‌های ویژه و دقیق، مرگ مغزی حامد برای پزشکان محرز شد و با تلاش دفتر هماهنگی پیوند اعضاء، چند ساعت بعد خانوادۀ حسینی به عمل خداپسندانۀ اهداء اعضای فرزندشان رضایت دادند.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: مرگ مغزی زمانی رخ می‌دهد که ساقه مغز کاملا از کار می‌افتد. برای اطمینان از مرگ مغزی در دو نوبت چندین تست از بیمار گرفته می‌شود و پس از اطمینان، مرگ مغزی اعلام می‌شود.

بحرینی تصریح کرد: دو کلیه و کبد حامد حسینی از بدن وی خارج شد و به دلیل اینکه بیمار گیرنده‌ای با شرایط سنی وی در استان خوزستان وجود نداشت، اعضاء برای پیوند به بیماران نیازمند به بیمارستان شهید نمازی شیراز انتقال داده شد.

وی خاطرنشان کرد: این عمل پیوند نهمین مورد اهداء عضو در سال جاری و دومین مورد در هفتۀ اخیر بود که این روند بیانگر تأثیر ترویج فرهنگ اهدای عضو در بین جامعه و البته با حمایت و فرهنگ سازی رسانه‌ها است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز