خبرگزاری کار ایران

رئیس جمعیت هلال احمر:

ناوگان هوایی هلال احمر توسعه می‌یابد / معرفی اولین زن امدادگر خلبان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۸۹۷

برای داشتن آمادگی بیشتر و جامع‌تر به امکانات بیشتر و به روز نیاز داریم که نیاز به ناوگان هوایی کامل یکی از این امکانات است.

ایلنا: رئیس جمعیت هلال احمر گفت: تاکنون مطالعات خوبی برای توسعه ناوگان هوایی هلال احمر انجام شده است که بر این اساس هر استانی باید دارای ناوگان هوایی باشد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و ارتباطات مردمی جمعیت هلال احمر، محمد فرهادی، در مراسم معارفه دبیر کل جمعیت هلال احمر گفت: مجموعه ساختاری جمعیت بسیار متنوع و دارای امکانات فراوانی است اما باید ارتباط، انسجام کاری و هم افزایی بیشتری بین سازمان‌ها ایجاد شود.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: تربیت نیروی انسانی و بهبود کیفیت امداد رسانی باید متناسب با برنامه‌های پیش بینی شده این مجموعه باشد.

وی با مقایسه جمعیت هلال احمر کشور با جمعیت‌های دیگر کشور‌ها با تأکید بر اینکه فعالیتهای جمعیت هلال احمر ایران کامل‌تر است افزود: این جمعیت در حال حاضر خدمات متنوعی اعم از خدمات پیشگیرانه و آموزشی در دیگر کشور‌ها ارائه می‌دهد که حاکی از توانمندی جمعیت هلال احمر ایران است.

برگزاری کارگاه آموزشی هلال احمر ایران برای سایر کشور‌ها

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه جمعیت هلال احمر ایران در آینده نزدیک کارگاه آموزشی برای سایر کشور‌ها برگزار می‌کند، از وجود امکانات نسبی در این جمعیت خبر داد و افزود: برای داشتن آمادگی بیشتر و جامع‌تر به امکانات بیشتر و به روز نیاز داریم که نیاز به ناوگان هوایی کامل یکی از این امکانات است.

وی با اشاره به توان جمعیت هلال احمر در بخش توانبخشی خاطر نشان کرد: در حال حاضر خدمات توانبخشی جمعیت هلال احمر به قدری گسترده است که در جایگاه نخست توانبخشی کشور قرار گرفته است.

برنامه ریزی کلان برای شناساندن توانمندی‌های داخلی و خارجی

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به توانمندی‌های هلال احمر در حوزه‌های مختلف گفت: همه ابعاد وجودی این جمعیت در کشور شناخته شده نیست و حتی خود مسئولان نیز کل این مجموعه را به خوبی نمی‌شناسند، بنابراین باید برنامه‌ریزی کلان برای شناساندن توانمندی‌های داخلی و خارجی هلال احمر داشته باشیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران در خصوص افزایش توان ناوگان هوایی جمعیت هلال احمر گفت: ایران کشوری پهناور است و به دلیل وجود گسل‌ها و بروز حوادثغیرمترقبه متعدد در نقاط مختلف کشور، به آمادگی کامل و بیشتری برای امدادرسانی به مناطق سانحه دیده نیاز داریم.

اولویت تأمین امکانات و تجهیزات مورد نیاز در استانهای حادثه خیز

رئیس جمعیت هلال احمر با تأکید بر اینکه تنوع آب و هوایی در کشور گاهی دسترسی به برخی مناطق را مشکل می‌کند افزود: باید امکانات و تجهیزات هوایی و زمینی لازم را برای امدادرسانی مناسب در اختیار داشته باشیم.

فرهادی افزود: تاکنون مطالعات خوبی برای توسعه ناوگان هوایی هلال احمر انجام شده است که بر اساس این مطالعات برخی استانهای کشور از امکانات امداد هوایی بی‌بهره هستند و در مجموع ۱۷ هلی کوپ‌تر در ناوگان هوایی داریم در صورتی که هر استان باید ناوگان هوایی داشته باشد.

به گفته فرهادی، امکان تهیه هلی‌کوپترهای مورد نیاز جمعیت هلال‌احمر از داخل فراهم است و احتمالاً به صورت فایناس در اختیار جمعیت قرار خواهد گرفت.

فرهادی تصریح کرد: باید برای رفع این کمبود تدابیر لازم اتخاذ شود و در این بین تأمین امکانات مورد نیاز استانهای حادثه خیز باید بیش از دیگر استان‌ها مورد توجه قرار گیرد.

همکاری همه دستگاه‌ها در ترویج سلامت

رئیس جمعیت هلال احمر در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر ایجاد معاونت سلامت در جمعیت هلال‌احمر گفت: معنی معاونت سلامت این است که با دید سلامتی به انسان‌ها نگاه کند. انسان بیمار را ببیند نه بیماری انسان را که شکل خوبی بوده و البته مسئولیت اصلی آن با وزارت بهداشت است.

فرهادی با اشاره به اینکه فقط ۲۵ تا ۳۰ درصد سکان سلامت در دست وزارت بهداشت است، تصریح کرد: همه ارگان‌ها باید در این بخش پای کار بیایند و برای ترویج سلامت همکاری کنند.

وی ادامه داد: ما مسئولیت درمانی زیادی نداریم و با چند بیمارستان و درمانگاه‌ با رویکرد ارائه خدمات پیشگیرانه فعالیت می‌کنیم اما اگر بتوانیم با وزارت بهداشت هماهنگ کنیم ایجاد معاونت سلامت ایده خوبی است.

به گفته رئیس جمعیت هلال‌احمر، کمک به واردات دارو با هماهنگی وزارت بهداشت به صورت جدی دنبال خواهد شد..

معرفی اولین زن امدادگر خلبان

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به حضور گسترده زنان در عرصه‌های امدادی‏ گفت: بانوان در جمعیت هلال احمر خوش درخشیده‌اند و این همراهی در زمینه‌های مختلف ثابت شده است‏ به گونه‌ای که بنده اولین امدادگر زن خلبان را معرفی کردم.

وی درباره داوطلبان امدادگر زن و فعالیت آنان در مواقع وقوع حوادثگفت: تعداد داوطلبان امدادگر زن در حد مطلوب است اما تعداد امدادگران زن پرسنل کم است. هرگاه حادثه‌ای اتفاق می‌افتد، حضور بانوان امدادگر در ۲۴ ساعت اول برای امدادرسانی به زنان ضروری است که امیدواریم این تعداد افزایش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز