خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان در افتتاحیه دوره پرورش نخبگان صنعت آزمایشگاهی این شرکت خبر داد :

تولید 100 محصول نوین پیشرفته تشخیصی آزمایشگاهی در نیمه دوم سال 1400

asdasd
کد خبر : ۱۱۳۵۷۹۷

محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان نگین پارسیان در مراسم آغاز اولین دوره کارورزی دانشجویان منتخب علوم پایه از عرضه 100 محصول نوین تشخیصی آزمایشگاهی به بازار توسط این شرکت در نیمه دوم سال 1400 خبر داد.

به گزارش ایلنا، نخستین دوره کارورزی دانشجویان منتخب علوم پایه در شرکت نویان روز پنجشنبه اول مهرماه 1400 با حضور پرفسور داریوش فرهود پدر علم ژنتیک ایران، حامد اکبری دبیر کمیته تجهیزات پزشکی مجلس شورای اسلامی، مجید زنگویی دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی و بهمن مرادی مدیر اتحاد زیست شناسان ایران افتتاح شد. پرفسور فرهود در این مراسم با اشاره به فرصت تحریم برای پیشرفت و توسعه صنایع مختلف از جمله صنعت تجهیزات آزمایشگاهی، اظهار کرد: برخی کشورها همچون آلمان از جنگ های خانمانسوز مثل جنگ جهانی دوم برای بازسازی و پیشرفت خود استفاده کردند اما ما از فرصت تحریم چنین استفاده ای نکردیم و متاسفانه همچنان منافع وارد کنندگان به منافع تولیدکنندگان ارجحیت داده می شود.

وی با بیان این که تولید مبتنی بر تحقیق و توسعه هزینه ها و مشکلاتی دارد که واردات این هزینه ها و مشکلات را ندارد، افزود: اما باید بدانیم واردات کشور ما را توسعه نمی دهد و اگر وطن خود را دوست داریم باید حامی فعالان بخش تولید و خصوصا تولیدکنندگانی باشیم که همچون شرکت نویان به دنبال داخلی سازی دانش و فناوری از راه تقویت بخش تحقیق و توسعه در شرکت خود هستند.

تولید 100 محصول نوین  پیشرفته تشخیصی آزمایشگاهی در نیمه دوم سال 1400

پروفسور فرهود در ادامه با انتقاد از شرکت هایی که به بخش تحقیق و توسعه خود اهمیت نمی دهند، تصریح کرد: در صنایع مرتبط با حوزه سلامت و پزشکی کشور هر شرکتی که به تحقیق و توسعه توجه نکند باید بدون تعارف گفت که یک شرکت بسته‌بندی است و استفاده از عنوان تولیدکننده برای چنین شرکت هایی صحیح نیست.

این عضو فرهنگستان علوم پزشکی در پایان سخنان خود ضمن تاکید بر ضرورت اعتماد به فعالان بخش خصوصی، خاطرنشان کرد: در زمینه نیروی انسانی ، بهترین نخبگان دانشگاهی ما و دانشجویان صاحب ایده و خلاق ما با درخشش در المپیادها شناسایی و بعد از مدتی از کشور خارج می شوند چرا که امکان رشد و تحقیق برای آنها فراهم نیست. از این جهت بسیار مفتخرم که در کشورمان شاهد توجه یک شرکت خصوصی به مقوله تحقیق و توسعه و جذب دانشجویان هستم و در فرهنگستان علوم پزشکی هم این موضوع را مطرح می کنم که انشاء الله به هر وسیله ممکن از این اقدام حمایت شود.

تولید 100 محصول نوین  پیشرفته تشخیصی آزمایشگاهی در نیمه دوم سال 1400

مهندس محمد صالحی مدیرعامل شرکت نویان دیگر سخنران این مراسم بود که ضمن تشریح فرآیند پذیرش دانشجویان در دوره کارورزی این شرکت اظهار کرد: شرکت نویان به عنوان یک شرکت دانش محور، در راستای اجرایی کردن برنامه های بلند مدت خود نیازمند نیروی انسانی صاحب دانش و مهارت است و به این منظور دوره کارورزی را در این شرکت برای نخستین بار در صنعت تجهیزات آزمایشگاهی کلید زدیم.

وی با تصریح بر این که شرکت نویان بر سرمایه گذاری در ارتقاء نیروی انسانی اهتمام ویژه دارد، افزود: انتخاب دانشجویان برای حضور در این دوره با همکاری انجمن های علمی و حمایت های معنوی پرفسور داریوش فرهود از مفاخر علمی کشور انجام شد . در این دوره  ها که از امروز آغاز می شود طی مدت 6ماه  180 نفر از دانشجویان منتخب علوم پایه که از بین 2000 دانشجوی دیگر انتخاب خواهند شد ، کارورزی خود را در شرکت آغاز می کنند و در پایان این دوره ها از برگزیدگان به تیم نیروی انسانی نویان ملحق خواهند شد.

صالحی همچنین با اشاره به آخرین اقدامات این شرکت در احداث کارخانه تولید کیت های تشخیصی جدید ، اظهار کرد: تحریم و پاندمی کرونا نشان داد وابستگی به واردات کیت های تشخیصی می تواند خسارتهای مالی و جانی فراوانی برای هر کشوری که به دانش نوین کیت های تشخیصی مجهز نباشد ایجاد کند از این رو شرکت نویان فعالیت های تولید و بومی سازی محصولات تشخیصی را سرعت بخشیده و مفتخریم که اعلام کنیم در نیمه دوم سالجاری بیش از 100 محصول تشخیصی مدرن و رفرنس را تولید و به بازار عرضه خواهیم کرد.

حامد اکبری دبیر کمیته تجهیزات پزشکی مجلس شورای اسلامی هم در این مراسم با تاکید به اهمیت ایجاد  R&Dهای قوی جهت تولید محصولات های تک تشخیصی اظهار کرد: جامعه دانشگاهی در زمینه ارتباط گرفتن با صنایع های تک حرکت لازم را انجام نداده و این یک نقطه ضعف برای دانشگاهیان کشور به شمار می رود اما شرکت نویان در این زمینه پیشگام شده و در راستای جذب دانشجویان به دوره های کارورزی حرکت کرده که این حرکت قابل تقدیر است.

وی با اشاره به لزوم حمایت از شرکت های دانش بنیان افزود: دولت و مجلس برای تصمیم گیری و برنامه ریزی های بالادستی در حوزه صنایع های تک همچون حوزه تجهیزات پزشکی نیازمند مشاوره های تخصصی است و این مشاوره ها می تواند توسط شرکت هایی همچون نویان که با تولید محصولات نوین و صادرات محور تشخیصی در لبه فناوری صنعت تجهیزات آزمایشگاهی قرار دارند و به صورت خودجوش بین دانشگاه و صنعت ارتباط برقرار کرده اند، صورت پذیرد.

تولید 100 محصول نوین  پیشرفته تشخیصی آزمایشگاهی در نیمه دوم سال 1400

بهمن مرادی مدیر اتحاد زیست شناسان ایران نیز در این مراسم با اشاره به واردات 15 میلیارد دلاری ایران در حوزه بیوتکنولوژی ، ظرفیت این حوزه را برای به کار گیری نیروهای جوان و دانشجویان علوم پایه بسیار بالا دانست و افزود: متاسفانه شمار فراوای از دانشجویان مرتبط با حوزه های بیوتکنولوژی به دلیل نبود رابطه با بخش صنعت و بی استفاده ماندن ظرفیت های کشور در این حوزه، از بیکاری رنج می برند و تشکل هایی مثل اتحاد زیست شناسان تلاش می کنند با معرفی دانشجویان نخبه به فعالان صنعت تجهیزات آزمایشگاهی ، بین دانشگاه و صنعت پیوندی مثبت و سازنده برقرار کنند.

مجید زنگویی دبیرکل مرکز توسعه گردشگری سلامت کشور‌های اسلامی دیگر سخنران این مراسم بود. وی با بیان اینکه واحدهای تحقیق و توسعه شرکت ها باید درهای خود را به روی تمام دانشجویان کشور باز کنند، اظهار کرد: شرکت نویان به صورت هوشمندانه ورود دانشجویان به بخش تحقیق و توسعه خود را آغاز کرده است و این حرکت باید مورد حمایت قرار گیرد.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز