خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

۳۰ درصد مردم بسیار بیشتر از حد نیاز خود کالری دریافت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۱۱۲۴۵۷

ایرانی‌ها روزانه ۳ هزار کیلوکالری دریافت می‌کنند / ۵۰ درصد مردم بیش از حد نیاز خود کالری دریافت می‌کنند / نگرانی‌هایی در زندگی جدید داریم چرا که مردم ما مانند دنیا به سمت صنعتی شدن رفته‌اند.

ایلنا: معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مصرف روزانه نمک دقیقا دو برابر میزان توصیه شده از سوی سازمان جهانی بهداشت است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " رسول دیناروند " با اشاره به اینکه ۳۰ درصد مردم نیز بسیار بیشتر از حد نیاز خود کالری دریافت می‌کنند، گفت: علاوه بر این دریافت غذاهای آماده، چرب و اسید چرب ترانس از مواردی است که نگرانی‌های وزارت بهداشت را جلب کرده است.

وی با بیان اینکه ایرانی‌ها روزانه ۳ هزار کیلو کالری دریافت می‌کنند، گفت: ۵۰ درصد مردم بیش از حد نیاز خود کالری دریافت می‌کنند.

دیناروند ادامه داد: نگرانی ما از نوع غذا است و بیش از کمیت به ترکیب نوع غذا باید دقت کنیم چرا که رنجی که ناشی از غذا به سیستم وارد می‌شود با کشورهای فقیر که با کمبود کالری روبرو هستند در کشور ما متفاوت است.

دیناروند ادامه داد: وزارت بهداشت از دو جنبه، سلامت غذا را بررسی می‌کند از یک طرف ارتقاء سلامت مردم و نقش غذا در سلامت را بررسی می‌کند که تأثیر غذا و مخاطرات برسلامت را بررسی کرده و تأمین غذا را در حفظ سلامت انسان بررسی می‌کند.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: نگرانی‌هایی در زندگی جدید داریم چرا که مردم ما مانند دنیا به سمت صنعتی شدن رفته‌اند و بخشی از افزایش بیماریهای قلبی و سرطان وابسته به شیوه زندگی و نوع تغذیه آن‌ها است.

دیناروند گفت: نگرانی‌های جدی وزارت بهداشت در این حوزه طی ۴ سال آینده برای کاهش مخاطرات پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: به دلیل عدم هماهنگی سازمان‌های نظارتی کاستی‌هایی وجود دارد مانند باقی‌مانده سموم در فرآورده‌های کشاورزی و کیفیت مواد اولیه در غذاهای فرآوری شده که گاهی در مرز دستگاههای نظارتی قرار می‌گیرد و ممکن است نسبت به آن غفلت شود. این جزء برنامه‌های ۴ سال آینده است که نظارت‌ها را بر آن دقیق‌تر خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز