خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو:

آلوده بودن مرغهای تهران به سرب را تکذیب می‌کنم

asdasd
کد خبر : ۱۱۱۵۳۵

بعد از چنین اظهارنظری تعدادی مرغ به عنوان نمونه از بازار جمع آوری و در آزمایشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت که براساس نتایج این بررسی‌ها با قاطعیت اعلام می‌کنیم چنین آلودگی در مرغ‌ها وجود ندارد و فلزات موجود در آن‌ها در حد مجاز است.

ایلنا: رئیس سازمان غذا و دارو آلوده بودن مرغ‌های تهران به سرب و بیش از حدمجاز بودن فلزات سنگین موجود درآن‌ها را تکذیب کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ " رسول دیناروند " در نشست خبری همایش جهانی روز غذا که امروز در محل سازمان غذا و دارو برگزار شد، گفت: دو هفته پیش فردی که مسئولیت مستقیمی نداشت اعلام کرد مرغ‌های تهران به سرب و فلزات سنگین بیش از حد مجاز آلوده هستند.

وی تصریح کرد: بعد از چنین اظهار نظری تعدادی مرغ به عنوان نمونه از بازار جمع آوری و در آزمایشگاه‌ها مورد ارزیابی قرار گرفت که براساس نتایج این بررسی‌ها با قاطعیت اعلام می‌کنیم چنین آلودگی در مرغ‌ها وجود ندارد و فلزات موجود در آن‌ها در حد مجاز هستند.

دیناروند با تاکید بر اینکه وجود سرب در مرغ تکذیب می‌کنم، افزود: بنابر ارزیابی‌هایی که انجام شد، مشکلی نیز از نظر فلزات سنگین در مرغ‌ها وجود ندارد.

وی همچنین در ادامه به بیشترین میزان شکایت انجام شده در سال گذشته اشاره کرد و افزود: بیشترین شکایت در سال گذشته که در ۶ ماه اول سال ۹۲ با شیب نزولی ادامه داشته است مربوط به غذا نیست بلکه به دارو و درمان مردم بر می‌گردد.

دیناروند همچنین با اشاره به حوادثی که برای چند کودک بر اثر خوردن مایع لوله بازکن اتفاق افتاد، افزود: سازمان غذا و دارو تنها بر کالاهایی که مصرف انسانی دارند نظارت می‌کند از همین رو این کالا‌ها تحت پوشش نظارتی ما نیست اما وظیفه داریم این اتفاقی را که افتاده بررسی و پیگیری کنیم تا تکرار نشود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره وجود آلودگی‌ها در مواد غذایی و یا سموم موجود درآن‌ها گفت: نگرانی‌هایی که در این زمینه وجود دارد نمی‌شود نادیده گرفت و نمی‌توان گفت که مردم در این زمینه اشتباه می‌کنند و یا این مسائل را بیجا مطرح می‌کنند.

دیناروند با تاکید بر اینکه در حوزه تولیدات کشاورزی مشکلات جدی داریم، افزود: میزان سمومی که استفاده می‌شود باید حد مجاز آن از سوی وزارت جهاد کشاورزی تعیین شود و همچنین کشاورزی مناسب ترویج شود.

وی با اشاره به اینکه سموم متعددی در حال حاضر استفاده می‌شود، افزود: گزارش شده است که تا ۴۰ نوع سم برای محصولات کشاورزی استفاده می‌شود.

دیناروند خاطرنشان کرد: امکان نظارت بر کالاهای خام وجود ندارد زیرا نمی‌شود آزمایشگاهی را در جایگاه‌های عرصه میوه و تره بار مستقر کرد و بر روی محصولات آزمایش انجام داد و باید این کار در مراحل تولید صورت بگیرد.

وی همچنین در مورد قاچاق مواد غذایی گفت: آمار میزان قاچاق در این زمینه معلوم نیست و فهمیدن این موضوع که چگونه محصولات به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود کار سختی است، زیرا در صورت دانستن آن حتماً جلوی این کار گرفته می‌شد.

دیناروند در مورد دسترسی و عدم دسترسی مردم به مواد غذایی گفت: خوشبختانه عدم دسترسی کافی به غذای کافی خیلی کم و بنابر گزارش‌های رسیده زیر ۳ یا ۴ درصد است.

وی تصریح کرد: ‌مشکلی که در حال حاضر وجود دارد مصرف غذای مازاد از سوی مردم است زیرا پرخوری گرفتاری‌هایی را ایجاد کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز