خبرگزاری کار ایران

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای وزارت بهداشت در گفت‌وگو با ایلنا: ‌

کارگران بسیاری از خدمات بهداشت حرفه‌ای بی‌بهره‌‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۷۵۱

در واحدهای بزرگ، هزینه‌های بهداشت حرفه‌ای را جز مالیات آن‌ها در نظر می‌گیرند از همین رو در واحدهای کوچک نیز این روش به عنوان یکی از ابزار‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن بیشتر کارگران از خدمات بهداشت حرفه‌ای این کار به کارگرفته می‌شود.

ایلنا: ‌ رییس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت گفت: ‌ بخش بزرگی از کارگران کارگاه‌های کوچک از خدمات بهداشت حرفه‌ای بهره‌مند نیستند و در واحدهای بزرگ نیز ۷۰ درصد کارگران تحت پوشش خدمات بهداشت حرفه‌ای قرار می‌دهند.

" رضا عزتیان " در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، از برگزاری کنفرانس بین‌المللی خدمات بهداشت حرفه‌ای برای اولین بار در ایران خبر داد و گفت: کنفرانس بین‌المللی خدمات بهداشت حرفه‌ای ادغام یافته در سیستم شبکه بهداشت و درمان کشور از ۲۷ آبان تا ۳۰ آبان در دانشگاه علوم پزشکی سمنان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کشورهای منطقه قرار است در این کنفرانس بین‌المللی از خدمات بهداشت حرفه‌ای در ایران الگو بگیرد، افزود: کشور ما پیشرفت‌های زیادی در ارائه خدمات بهداشتی حرفه‌ای داشته است از همین رو درصدد هستیم فرایندهای و الزاماتی که برای خدمات بهداشت حرفه‌‌ای ادغام یافته در سیستم شبکه بهداشت و درمان لازم است به کشورهای منطقه آموزش دهیم.

رییس اداره خدمات بهداشت حرفه‌ای و مشاغل خاص وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: چنین ادغامی به بررسی‌های مختلفی از جمله ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و امکانات و از همه مهم‌تر به یک شبکه نیاز دارد که قابلیت پذیرش چنین ادغامی را در خود داشته باشد.

عزتیان با تأکید بر اینکه شبکه بهداشت درمانی در ایران نشان داده است که چنین قابلیت‌هایی را در خود دارد، افزود: این قابلیت‌ها می‌تواند جمعیت کثیری را تحت پوشش خدمات بهداشت حرفه‌ای قرار دهد بخصوص زمانی که برنامه بهداشت پزشک خانواده در شهر‌ها گسترش پیدا کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا خدمات بهداشت حرفه‌ای علاوه بر کارگاه‌های بزرگ به کارگاه‌های کوچک نیز ارائه می‌شود، افزود: اگر پزشکان خانواده را درگیر کنیم علاوه بر خانه‌های بهداشت کارگری، گروه‌های دیگری که در واحدهای کوچک مشغول به کار هستند نیز تحت پوشش قرار می‌گیرند.

وی خاطر نشان کرد: علاوه بر این از روش‌های دیگری همچون تشکیل آموزشگاه‌های بهداشت حرفه‌ای بهره خواهیم گرفت و واحدهای کوچک را از طریق تحت پوشش قرار می‌دهیم.

عزتیان همچنین به سیستم خود ممیزی در کارگاه‌های کوچک اشاره کرد و افزود: با ایجاد سیستم خود ممیزی، کارفرما‌یان با ابزارهای تشویقی ارائه خدمات بهداشت حرفه‌ای به کارگران را راه‌اندازی می‌کنند و در چنین شرایطی، کارگاه‌های کوچک نیز از خدمات بهداشت حرفه‌ای بهره‌مند می‌شوند.

وی اضافه کرد: در واحدهای بزرگ، هزینه‌های بهداشت حرفه‌ای را جز مالیات آن‌ها در نظر می‌گیرند از همین رو در واحدهای کوچک نیز این روش به عنوان یکی از ابزار‌ها برای تحت پوشش قرار گرفتن بیشتر کارگران از خدمات بهداشت حرفه‌ای این کار به کارگرفته می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز