خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت خبر داد:

تصویب حذف یارانه دهک‌های بالا به نفع سلامت در کمیسیون بهداشت

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۴۴۳

تا آخر امسال آرامش نسبی در بازار دارویی ایجاد خواهد شد و قیمت حدود ۱۴۰ قلم دارو به نرخ سال ۹۱ باز می‌گردد / واقعا وضع بودجه بهداشت و درمان خوب نیست. شرایط برخی از دانشگاه‌ها قابل تحمل نیست. در گذشته اعتبارات کافی به دانشگاه‌ها نرسیده است.

ایلنا: وزیر بهداشت گفت: به دنبال رایزنی‌های صورت گرفته با کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، حذف یارانه سه دهک بالای جامعه به نفع سلامت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصویب شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " سید حسن قاضی‌زاده هاشمی " در حاشیه مراسم تکریم و معارفه معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، گفت: با تصویب حذف یارانه سه دهک بالای جامعه و اختصاص آن به سلامت در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس منتظر نتیجه‌گیری در صحن مجلس هستیم.

قاضی‌زاده به وضعیت کسری اعتبارات وزارت بهداشت و شرایط نامناسب برخی از دانشگاه‌های علوم پزشکی اشاره کرد و افزود: واقعا وضع بودجه بهداشت و درمان خوب نیست. شرایط برخی از دانشگاه‌ها قابل تحمل نیست. در گذشته اعتبارات کافی به دانشگاه‌ها نرسیده است.

وی با اشاره به اینکه بیش از یک سال است که دانشگاه‌ها با این مشکل مواجه هستند، افزود: اکنون هم بخشی از بودجه کشور غیرواقعی است. امیدواریم در اصلاحیه بودجه که اکنون در مجلس وجود دارد، به بخش بهداشت و درمان به عنوان یکی از نیاز‌های اصلی مردم عنایت ویژه‌ای شود.

وی همچنین درباره اضافه دریافتی‌های برخی پزشکان از بیماران، گفت: اضافه دریافتی‌ها معلول است ما باید علت‌ها را از بین ببریم. این مشکل تنها به دست خود جامعه پزشکی رفع می‌شود.

هاشمی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی راهکارهای این موضوع را به خوبی در نظر گرفته، اما مشکل در اجراست.

وی با تاکید بر اینکه واقعی کردن تعرفه‌ها و همچنین برخورداری از بیمه‌ای با عمق کافی در این زمینه لازم است افزود: پس از آن است که می‌توان سراغ معلول رفت. مطمئنم در این دوره با هم‌افزایی که میان وزارت بهداشت و سایر نهاد‌ها و سازمان‌های مربوطه صورت می‌گیرد، این مشکل به حداقل ممکن کاهش یافته و برطرف می‌شود.

هاشمی به وضعیت دارویی کشور اشاره کرد و افزود: گاهی موج‌هایی در مورد برخی دارو‌ها ایجاد می‌شود و برخی می‌خواهند اقدامات وزارت بهداشت و همچنین بیمه‌ها را کم ارزش جلوه دهند.

وی خاطرنشان کرد: تا آخر امسال آرامش نسبی در بازار دارویی ایجاد خواهد شد و قیمت حدود ۱۴۰ قلم دارو به نرخ سال ۹۱ باز می‌گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز