خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن روانپزشکان ایران:

روان‌شناسان حق نسخه‌نویسی ندارند

asdasd
کد خبر : ۱۰۹۱۴۵

به انجمن داروسازان نامه نوشته‌ایم که به داروخانه‌ها اعلام کنند، نسخه را از مشاوران دریافت نکنند، اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

ایلنا: رئیس انجمن روانپزشکان ایران گفت: ‌ براساس قانون تنها کسی می‌تواند نسخه بنویسد که پزشک باشد حتی داروساز نیز این اختیار را ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، " غلامرضا میرسپاسی " در نشست خبری سی‌امین کنگره سالیانه انجمن روانپزشکان ایران که امروز برگزار شد، گفت: انجمن روانپزشکان ایران تصمیم گرفت موضوع همایش امسال پزشکی روان‌تنی باشد.

وی خاطر نشان کرد: پزشکی روان‌تنی مربوط به بیماری‌های جسمانی است که سبب بروز آن مسائل روان‌شناختی و روانپزشکی است.

وی با اشاره به تغییراتی که در نگاه به مسئله روان‌تنی به وجود آمده است، افزود: در مورد نگاه‌های جدید به روان‌تنی در کنگره امسال بحثخواهد شد و ۱۹ سمپوزیوم و ۱۴ کارگاه برگزار خواهیم کرد.

میرسپاسی در بخش دیگر سخنان خود به انتقاد از نسخه‌نویسی روان‌شناسان و تجویز دارو از سوی آنها پرداخت و افزود:بسیاری از مشاوران، نسخه‌نویسی می‌کنند، که این جرم است و حتی گاهی مهر پزشکی هم بر پای نسخه می‌زنند.

وی با تاکید براینکه بر اساس قانون تنها کسی می‌تواند نسخه بنویسد که پزشک باشد و حتی داروساز نیز این اختیار را ندارد، افزود: اگر فردی پزشکی نخوانده باشد نمی‌تواند نسخه‌ای را بنویسد مگر اینکه قوانین در این زمینه تغییر یابد.

رئیس انجمن روانپزشکان ایران با اشاره به اینکه در این میان فقط روان‌شناسان بالینی هستند که مانند روانپزشکان اجازه معاینه بیمار را دارند، افزود: البته فقط در حیطه صدور گواهی، ارزیابی روان‌شناسی و انجام آزمون‌های تستی می‌توانند در نسخه بیمار مهر خود را صادر کنند.

وی خاطر نشان کرد: به انجمن داروسازان نامه نوشته‌ایم که به داروخانه‌ها اعلام کنند، نسخه را از مشاوران دریافت نکنند، اما مشکلاتی در این زمینه وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز