خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت اعلام کرد؛

خطر کاهش ۴۰ درصدی بودجه حوزه بهداشت نسبت به سال گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۸۷۶۱

دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی درمانی مهم است و کاهش ۴۰ درصدی بودجه حوزه بهداشت در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ نگران کننده است زیرا جامعه را از حوزه پیشگیری غافل می‌کند.

ایلنا: معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت در مراسم تکریم و معارفه روسای جدید و قدیم دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: در پایان یک دوره خدمت، آن چیزی که باعثآرامش قلبی ماست رضایت حضرت باریتعالی از عملکرد ماست.

به گزارش ایلنا، طاهر موهبتی ضمن بیان این مطلب گفت: اتفاقا بهترین بستر در مسیر رضایت حق تعالی همین بخش سلامت است زیرا وقتی مریضی معالجه می‌شود یک شکرگذاری واقعی شکل می‌گیرد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت با اشاره به انتظارات رهبری در بحثچشم انداز ۱۴۰۴ بیان کرد: جامعه ایرانی باید در همه ابعاد زندگی از جمله رفاه، توزیع مناسب درآمد، استحکام نهاد خانواده و مهم‌تر از همه بخش سلامت به افق مدنظر برنامه دست پیدا کند زیرا سلامت و بهداشت و درمان حقی همگانی هست و ارتقای آن بسیار ضروری و حیاتی است.

موهبتی تصریح کرد: در بحثسند چشم انداز به حوزه سلامت بسیار توجه شده به طوری که رهبری تاکید بر رویکرد سلامت محوری جهت دستیابی به انسان سالم دارند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزرارت بهداشت اظهار کرد: دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی درمانی مهم است و کاهش ۴۰ درصدی بودجه حوزه بهداشت در سال ۹۲ نسبت به سال ۹۱ نگران کننده است زیرا جامعه را از حوزه پیشگیری غافل می‌کند.

وی تصریح کرد: برای نظام تصمیم گیر کشور تحقق شاخص عدالت در بخش سلامت بسیار اهمیت دارد و برای دستیابی به این هدف سهم هزینه مردم از سلامت باید تا ۳۰ درصد تقلیل یابد درحالی که هم اکنون ۷۰ درصد هزینه‌های سلامت را مردم پرداخت می‌کنند.

موهبتی اضافه کرد: امروز ۵۶ هزار میلیارد تومان در بخش سلامت خرج می‌شود که ۴۰ هزار میلیارد تومان آن در حوزه درمان است شامل ۹ هزارمیلیارد تومان سهم بیمه‌ها، ۵ هزار میلیاردتومان سهم دولت و ۲۶ هزار میلیارد تومان توسط مردم هزینه می‌شود همچنین از مابقی این اعتبار یعنی ۱۶ هزار میلیارد تومانی که در بخش خصوصی هزینه می‌شود نیز ۶ هزار میلیارد تومان مردم و ۱۰ هزار میلیارد تومان توسط بخش دولتی پرداخت می‌شود که این امر هرگز به معنای کاهش هزینه‌های مردم نیست و بایستی همه تمهیدات لازم جهت تغییر این رویه را فراهم کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت اظهار کرد: بنده از زحمات و تلاش‌های جناب آقای دکتر تدین در زمان تصدی مسئولیت که توسعه کیفی و کمی دانشگاه را به خوبی هدایت کردند تشکر و قددرانی می‌کنم همچنین برای دکتر رئوفی که سالهای قبل نیز در اینجا خدمت کرده‌اند آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم عملکرد ایشان بهتر از گذشته بتواند توفیقاتی برای دانشگاه به همراه داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز