خبرگزاری کار ایران

رییس دانشکده طب سنتی تهران:

ثبت طب سنتی ایران در یونسکو در مراحل نهایی است

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۷۴۳

ظرفیت‌های طب سنتی ما از معدود مولفه‌هایی است که می‌تواند در عرصه بین المللی قوی‌تر از عرصه داخلی بدرخشد و ما باید از فرصت استفاده کنیم.

ایلنا: رییس دانشکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی تهران از نهایی بودن مراحل ثبت طب سنتی ایران در یونسکو خبر داد.

به گزارش ایلنا، " شمس اردکانی " با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های طب سنتی ایران از معدود مولفه‌هایی است که می‌تواند در عرصه بین المللی قوی‌تر از عرصه داخلی بدرخشد.

وی ضمن قدردانی از زحمات سعید آبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران، در حفظ دستاوردهای هزاره‌های کشور گفت: کارهای ارزشمندی در این چند سال برای حفظ دستاوردهای فرهنگی کشور انجام شده و یکی از این اقدامات که در حال نهایی شدن است، ثبت طب سنتی ایران در یونسکو است.

وی افزود: ظرفیت‌های طب سنتی ما از معدود مولفه‌هایی است که می‌تواند در عرصه بین المللی قوی‌تر از عرصه داخلی بدرخشد و ما باید از فرصت استفاده کنیم.

شمس اردکانی، با تاکید بر اینکه اخلاق پزشکی در بستر طب سنتی یکی از مهم‌ترین مولفه‌هایی است که سلامت امروز ما را تامین می‌کند، افزود: بحثاخلاق پزشکی را هم می‌توان با کمک یونسکو به صورت همکاری‌های دوره‌ای پیش برد.

رییس دانشکده طب سنتی تصریح کرد: آنچه که به عنوان اخلاق پزشکی در دنیا مطرح است، اخلاق حرفه‌ای صرف است. در حقیقت هر چیز که منجر به رابطه یک فرد با غیر از خودش شود اخلاق حرفه‌ای محسوب می‌شود در حالی که در کتب طب سنتی ما دستورالعمل‌های مستقیم و غیرمستقیمی اخلاق پزشکی وجود دارد که می‌تواند سرآغاز خوبی برای عرضه به جهان شود.

وی با بیان اینکه همکاری‌های مشترک یکی از عوامل پیشرفت است، افزود: یونسکو و دانشکده طب سنتی در کنار هم می‌توانند کارهای بسیار ارزشمند بین المللی را انجام دهند.

شمس اردکانی، با اشاره به اقدامات موثری که تاکنون با همکاری یونسکو انجام شده افزود: اخیرا کتب طب سنتی در حال تدوین به زبان انگلیسی است و انشاء الله تا پایان امسال ۳ کتاب دیگر به زبان انگلیسی آماده خواهد شد که با کمک یونسکو در سراسر جهان عرضه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز