خبرگزاری کار ایران

پیشنهاد رئیس هلال احمر؛

پالایشگاه خون احیا شود / استفاده از ظرفیت‌های هلال احمر در دیپلماسی خارجی

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۲۷۹

آمار بالای تلفات انسانی در حوادثایران نشان می‌دهد که باید تلاش بیشتری داشته باشیم / هم اکنون هلال احمر آماده پاسخگویی و درمان اضطراری یک میلیون نفر را در حوادثدارد.

ایلنا: رئیس جدید جمعیت هلال‌احمر احیای پالایشگاه خون در بدنه جمعیت هلال‌احمر را از کارهایی عنوان کرد که می‌توان با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون از ظرفیت آن بهره برداری کرد در حالی که اکنون برای جمع‌ آوری پلاسما و تولید فرآورده‌های خونی امکاناتی داریم که باید تقویت شود.

به گزارش ایلنا، محمد فرهادی روز شنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای جمعیت هلال‌احمر گفت: باید از تغییر و تحول در هلال احمر که شامل آرامش و آسایش شهروندان در هنگام حوادثشده است با توجه به مأموریت‌های جمعیت هلال‌احمر در سطح ملی و بین‌المللی استفاده کنیم.

وی افزود: آمار بالای تلفات انسانی در حوادثایران نشان می‌دهد که باید تلاش بیشتری داشته باشیم همچنین از طرفی مخاطرات طبیعی، خشکسالی، قحطی و بحران‌های اقتصادی زندگی انسان‌ها را در دنیا تهدید می‌کند که نهادهای بین‌المللی صلیب‌سرخ و هلال‌احمر با حضور ۱۸۷ کشور جهان می‌توانند کمک به افراد آسیب‌پذیر را فارغ از نگاه سیاسی، قومیتی و مذهبی در دستور کار خود قرار دهد.

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه برای پیشگیری و اثرات سوء مخاطرات طبیعی باید جلو‌تر از حادثه حرکت کرد گفت: بهره‌گیری از امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و البته همراهی مدیران می‌تواند در این راه بسیار موثر باشد.

فرهادی با اشاره به مرگ ۲۴۱ هزار نفر در حوادثدهه ۸۰ گفت: هم اکنون هلال احمر آماده پاسخگویی و درمان اضطراری یک میلیون نفر را در حوادثدارد. همچنین سالانه بیش از یک میلیون نفر در مراکز بهداشتی جمعیت هلال‌احمر واکسینه شده و ۴میلیون نفر درمان می‌شوند که البته این آمار به غیر از کارهای درمانی در ۲۷ مرکز درمانی خارج از کشور این جمعیت است.

وی به تدارکات پزشکی در هلال احمر اشاره کرد و گفت: این سازمان موقعیت بسیار خاصی دارد به ویژه در شرایط بحرانی می‌تواند در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی مؤثر باشد. و در کل با امکاناتی که جمعیت هلال‌احمر دارد و بهره‌گیری از همکاران و مراجع علمی باید در تولید داروهای نوترکیب به ویژه بیماران صعب‌العلاج وارد شویم چرا که اکنون واردات این دارو‌ها بر عهده سازمان تدارکات پزشکی است که می‌توان آن را در داخل تولید کرد.

فرهادی، احیای پالایشگاه خون در بدنه جمعیت هلال‌احمر را از دیگر کارهایی عنوان کرد که می‌توان با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان انتقال خون از ظرفیت آن بهره برداری کرد در حالی که اکنون برای جمع‌اوری پلاسما و تولید فرآورده‌های خونی امکاناتی داریم که باید تقویت شود. همچنین در شرایط کنونی باید برای کاهش فشارهای مرتبط با تحریم از دوش مردم از دیپلماسی بشر دوستانه که ظرفیت آن در جمعیت هلال‌احمر وجود دارد استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز