خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان غذا و دارو؛

داروهای بیماران خاص از اول مهر به قیمت سال ۹۱ بر می‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۰۶۰۷۱

در دولت جدید در حوزه دارو از‌‌ همان ابتدا پیگیری دو موضوع اساسی در دستور کار قرار داشت که یکی تامین، تدارک و در دسترس بودن داروی بیماران صعب العلاج بود و دیگری کاهش قیمت دارو به تبع نرخ ارز بود که در سال جاری شاهد افزایش زیاد قیمت دارو بودیم.

ایلنا: رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت از کاهش قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج از اول مهر خبر داد و گفت: از هفته آینده قیمت این دارو‌ها به قیمت سال ۹۱ بر می‌گردد.

به گزارش ایلنا، به نقل از وزارت بهداشت، رسول دیناروند با اعلام این خبر افزود: این تصمیم بر اساس تفاهمنامه‌ای که روز گذشته به امضای وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی رسید، اتخاذ شده است.

وی در تشریح این خبر گفت: بر اساس این تفاهمنامه مقرر شد با توجه به اعتباری که وزارت بهداشت از محل ما به تفاوت نرخ ارز به بیمه‌ها می‌پردازد، هزینه پرداختی بیماران را کاهش دهد و در همین خصوص فهرستی از داروهای مورد استفاده بیماران خاص و صعب العلاج از جمله بیماران مبتلا به‌ام اس و سرطان را به بیمه‌ها اعلام کرده‌ایم.

دیناروند افزود: از اول مهر داروهای بیماران خاص در داروخانه‌ها براساس دستور العمل جدید توزیع خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو در ادامه یادآور شد: در دولت جدید در حوزه دارو از‌‌ همان ابتدا پیگیری دو موضوع اساسی در دستور کار قرار داشت که یکی تامین، تدارک و در دسترس بودن داروی بیماران صعب العلاج بود و دیگری کاهش قیمت دارو به تبع نرخ ارز بود که در سال جاری شاهد افزایش زیاد قیمت دارو بودیم.

وی گفت: با این تصمیم قیمت داروهای بیماران خاص و صعب العلاج به قیمت سال ۹۱ برمی گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز