خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

خیران به کودکان کار و خیابانی نیز توجه کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۵۱۱

بهزیستی به تنهایی از عهده ساماندهی کودکان کار و خیابان برنمی آید و بهتر است خیران در این حوزه نیز وارد شوند و برای ساماندهی وضعیت این کودکان به بهزیستی کمک کنند.

ایلنا: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس می گوید که بهزیستی به تنهایی از عهده ساماندهی کودکان کار و خیابان برنمی آید و بهتر است خیران در این حوزه نیز وارد شوند و برای ساماندهی وضعیت این کودکان به بهزیستی کمک کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عزیزی در مراسم گشایش اولین مرکز جامع تخصصی توانبخشی آرمان شایان گفت: کسانی که در بهزیستی خدمت می کنند حقوق اندکی دریافت می‌کنند، بنابراین خدمت در چنین سازمانی نیازمند عشق است و کسی که عاشق فعالیت در چنین فضاهایی باشد در این سازمان می ماند.

او با بیان اینکه خیرین نباشند چرخ بهزیستی نمی چرخد گفت: مراکز نگهداری معلولان و کودکان بدسرپرست و مددجویان تحت پوشش بهزیستی بدون حمایت خیرین اداره نمی شود. معمولا یک سوم هزینه‌ها را بهزیستی و دو سوم آن را خیران پرداخت می کنند.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تأکید بر اینکه بحثپیشگیری باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد گفت: بسیاری از معلولیت هایی که ایجاد می شود و برخی از بیماری هایی که باعثناتوانی افراد می شود بخاطر بی توجهی به پیشگیری و یا درمان به موقع بیماری هاست. بنابراین پیشنهاد ما این است که به بحثپیشگیری توجه بیشتری شود چون هزینه های مادی و معنوی بسیار کمتر از موقعی است که شخص دچار بیماری و ناتوانی شود.

او با بیان اینکه بهتر است بیماران MS از روز اولی که متوجه می شوند به این بیماری دچار شده اند تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند گفت: این بیماران قبل از اینکه عضلاتشان تحلیل برود و دچار معلولیت شوند باید تحت پوشش بهزیستی باشند تا مبادا بخاطر گران بودن هزینه داروها زودتر بیماری شان پیشرفت کند و دچار ناتوانی و معلولیت شوند.

عزیزی ادامه داد: بهزیستی به تنهایی از عهده ساماندهی کودکان کار و خیابان برنمی آید و بهتر است خیران در این حوزه نیز وارد شوند و برای ساماندهی وضعیت این کودکان به بهزیستی کمک کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز