خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان محیط زیست خبرداد: ‌

حل مشکل حقوقی محیط‌بانان زندانی

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۴۰۶

سازمان محیط‌زیست می‌خواهد مشکلت حقوقی که برای محیط‌بانان پیش آمده را با جدیت حل کند / حفاظت را باید با یک نگاه با تجربه و خرد جمعی محقق سازیم و از توان علمی و اجتماعی جوامع ملی استفاده کنیم.

ایلنا: رئیس سازمان محیط زیست گفت: محیط‌بانانی که مشکلات قضایی برایشان پیش آمده، سازمان محیط زیست می‌خواهد با جدیت مشکل حقوقی آن‌ها را حل کرده تا به آغوش خانواده بازگردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار بعداز تجلیل از محیط‌بانان نمونه با تبریک ولادت امام رضا(ع) و روز محیط بانان، گفت: محیط بانان باید شجاع و نترس باشند که این یک اصل است و در این مسیر هزینه سنگین داده و خواهند داد.

وی ادامه داد: ‌ هدف والای محیط بانان حفاظت از طبیعت و مخلوقات خداوند است که آن را مقدم بر هرچیز قرار دادند و درد و سختی آن را به جان و دل خریده‌اند و از هیچ کس نمی‌ترسند.

ابتکار با بیان اینکه حفاظت از عرصه‌های طبیعت برعهده محیط بانان بوده که باید دانش کافی داشته باشند، افزود: محیط بانان خط مقدم حفاظت محیط زیست هستند که باید بیشترین دانایی را داشته و برنامه ریزی جدی در این زمینه خواهیم داشت همچنین توانمندسازی یگان در جهت آموزش تخصصی صورت خواهد گرفت و توانمندسازی تجهیزات از اقدامات دیگر سازمان خواهد بود

وی افزود: ما یاد و خاطره شهدای محیط‌بان و آسیب دیده را گرامی می‌داریم و از محیط بانانی که در زندان هستند؛ یاد می‌کنیم. محیط‌بانانی که مشکلات قضایی برایشان پیش آمده است. سازمان محیط زیست می‌خواهد با جدیت مشکل حقوقی آن‌ها را حل کرده تا به آغوش خانواده بازگردند و یا حداقل به صورت عادلانه مشکلات آن‌ها حل شود و ما از دستگاه قضایی می‌خواهیم با توجه به شرایط مشکلات آن‌ها را حل کند.

رئیس سازمان محیط زیست بااشاره به اینکه در گذشته تلاشی قانونی در خصوص بیمه تکمیلی محیط بانان با همکاری معاون وقت پشتیبانی سازمان صورت گرفت که به دلایلی با اعتراض روبرو شد، افزود: بنده مورد بازخواست قرار گرفتم و گفتم فکر می‌کردیم که دولت باید حمایت کند چراکه این افراد جان خود را به خطر انداخته و دیگر نباید دغدغه سلامت و هزینه درمان داشته باشند که رسما این امر یک تخلف نبوده و خوشبختانه موضوع بیمه تکمیلی حل شد.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر هم اتفاق نیافتاده هرچه زود‌تر حل شود تا با روحیه، امید و قدرت بیشتری به کار خود ادامه دهند

وی با تاکید براینکه نگاه سازمان محیط زیست یک نگاه یکسان به تمام افراد بوده و نگاه فرابخشی و کلان است، افزود: ‌ حفاظت را باید با یک نگاه با تجربه و خرد جمعی محقق سازیم و همچنین از توان علمی و اجتماعی جوامع ملی استفاده کنیم.

ابتکار در خاتمه گفت: در جلسه‌ای با آقای ضرغامی درخصوص نقش رسانه‌ها در حفاظت محیط زیست گفتم و ایشان نیز گفت امسال در سرلوحه برنامه صدا و سیما موضوع محیط زیست قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز