خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

عرصه خدمات اجتماعی نادیده گرفته شده است

کد خبر : ۱۰۵۴۰۲

نه تنها در عرصه اقتصاد کلید اصلی برای حل مسائل اقتصادی مشارکت مردمی است بلکه دولت اعتقاد دارد در عرصه فرهنگ و خدمات اجتماعی نیز یکی از عناصر مهم، مشارکت مردم است.

ایلنا: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: عرصه خدمات اجتماعی از زمان‌های گذشته در جامعه ایران از ارزش بالایی برخوردار بوده اما متاسفانه امروز به دلایل مختلف تا حدودی نادیده گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی ربیعی در حاشیه گشایش اولین مرکز جامع تخصصی توانبخشی خیریه آرمان شایان در جمع خبرنگاران گفت: این مجتمع با کمک مردم و با مشارکت اجتماعی بین دولت و مردم سامان گرفته است.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی افزود: عرصه خدمات اجتماعی از زمان‌های گذشته در جامعه ایران از ارزش بالایی برخوردار بوده و آموزه‌های دینی و اسلامی بسیاری در این زمینه وجود دارد اما متاسفانه امروز به دلایل مختلف تا حدودی نادیده گرفته شده است.

ربیعی به مرکز توانبخشی آرمان شایان اشاره کرد و افزود: این مرکز می‌تواند برای افراد خیر یک الگو باشد، زیرا افرادی که مزیتشان را در خوشبختی و آرامش مردم احساس می‌کنند، این مرکز را به کمک دولت راه‌اندازی کردند.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، وجود چنین مراکز خیریه‌ای را بسیار مفید ارزیابی کرد وافزود: برخی از بیماران نیاز دارند تا پایان عمرشان از خدمات توانبخشی استفاده کنند اما چون استفاده از این خدمات بسیار گرانقیمت است توان پرداخت هزینه‌های آن را ندارند.

ربیعی ادامه داد: چنین موسساتی می‌توانند برای کاهش رنج این افراد کمک کننده باشند به طوری که آن‌ها دیگر دغدغه مادی برای دریافت خدمات توانبخشی نداشته باشند.

وی با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اساسی باید به میدان آوردن مردم برای کمکهای این چنینی باشد، گفت: دولت باید بسترسازی کند و شرایط را برای مردم و افراد خیر فراهم کند، تا برنامه‌های این چنینی بیشتر در جامعه داشته باشیم.

ربیعی استفاده بیشتر از سرمایه‌های مردم رایکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید دانست و افزود: نه تنها در عرصه اقتصاد کلید اصلی برای حل مسائل اقتصادی مشارکت مردمی است بلکه دولت اعتقاد دارد در عرصه فرهنگ و خدمات اجتماعی نیز یکی از عناصر مهم، مشارکت مردم است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز