خبرگزاری کار ایران

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

بیماران MS تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند

asdasd
کد خبر : ۱۰۵۳۹۳

باید مراقب باشیم که با کارهای نمایشی عزت نفس نیازمندان را مخدوش نکنیم / از حرکت‌های نمایشی بیزارم / بیماران ام اسی که مشکل حسی و حرکتی پیدا می‌کنند تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

ایلنا: ‌ وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ‌ بیماران ام اسی که مشکل حسی و حرکتی پیدا می‌کنند از امروز تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی ربیعی در مراسم گشایش اولین مرکز جامعه تخصصی توانبخشی خیریه آرمان شایان که امروز(۲۶ شهریور) برگزار شد، گفت: تمام بیماران‌ام. اس از روزی که مشکلات حسی و حرکتی پیدا می‌کنند تحت پوشش بهزیستی قرار می‌گیرند.

وی کارآفرینی را مفهوم گم شده‌ای در جامعه ایران دانست و افزود: به نظرم باید تندیس افراد کارآفرین ساخته شود تا دیگران با دیدن این تندیس بدانند او فردی بوده که برای کمک به دیگران گام برداشته است.

ربیعی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم که مردم چرا در انتخابات ریاست جمهوری رای دادند، گفت: مردم در فضایی کاملا ناامیدانه تلاش کردند امیدوارانه رای دهند تا شرایط را تغییر دهند.

وی تصریح کرد: ‌ آن‌ها با رای دادن به روحانی خواستند تا به کرامت انسانی و حرمت انسانی و حفظ حریم خصوصی و نوع اندیشی و خلاقیت در جامعه برسند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه مسائل انسانی و رفاه اجتماعی دلمشغولی رئیس جمهور و دولت جدید است، گفت: بیشتر کابینه جدید از توده مردم هستند و با درد و رنج مردم آشنایی دارند. اما در عین حال دنبال هیاهو و جنجال نیستند.

ربیعی با بیان اینکه کاستن از رنج مردم توصیه مقام معظم رهبری نیز است، افزود: ‌ امیدواریم در دولت یازدهم فصل جدیدی در مناسبات انسانی در جامعه گشوده شود.

وی با اشاره به اینکه در دوران انقلاب روح مساعدت و همیاری در بین مردم بسیار بالا بود، گفت: روحیه تعاون و همیاری در زمان انقلاب بسیار وجود داشت اما متاسفانه ما نتوانستیم این فرهنگ را نهادینه کنیم درحالیکه فرهنگ دینی ما سرشار از این مفاهیم است.

ربیعی ادامه داد: در گذشته افراد ناتوان در بطن خانه و جامعه کاملا پذیرفته شده بودند و همراه با دیگران زندگی می‌کردند.

به گفته وی؛ در گذشته نگهداری از افراد ناتوان در خانواده نوعی ارزش محسوب می‌شد اما متاسفانه این ارزش‌ها تا حدودی کمرنگ شده است.

ربیعی با تاکید براینکه باید تلاش کنیم ارزش‌هایی را که در جامعه ما پررنگ بودند، حفظ کنیم و اجازه ندهیم منفعل شوند و از بین بروند، افزود: ‌ باید این ارزش‌ها را به ارزش فعال در جامعه تبدیل کنیم زیرا فرهنگ دینی و ایرانی ما مملو از ارزش‌های رسیدگی به همنوع است از همین رو باید این فرهنگ را احیا کنیم که روح خیرخواهی در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه دولت به تنهایی نمی‌تواند مشکلات جامعه را حل کند و باید از مردم از این زمینه کمک بگیرد، گفت: کار دولت نمی‌تواند جایگزین کنش اجتماعی شود و دولت باید از همکاری مردم استفاده کند و بخشی از کار‌ها را به سازمانهای مردم نهاد و خیران واگذار کند.

او ادامه داد: ما به دنبال آن نیستیم که جامعه را تبدیل به کمیته امدادی بزرگ کنیم. معتقدیم جامعه‌ای خوب است که طبقه متوسط آن ۸۰ درصد باشد و فروافتادگانش بیش از ۱۰ درصد نباشد.

به گفته وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید به سمتی حرکت کنیم که در سایه مشارکت با بخش خصوصی و خیران و سازمان‌های مردم نهاد به این هدف برسیم تا جامعه با نشاط شود.

ربیعی با تاکید براینکه کمک‌ به افراد نیازمند جامعه باید به شکلی باشد که عزت نفس افراد حفظ شود، گفت: باید مراقب باشیم که با کارهای نمایشی عزت نفس نیازمندان را مخدوش نکنیم. من از این حرکت‌های نمایشی بیزارم و معتقدم باید برای کمک‌های درست برنامه ریزی داشته باشیم و مراقب باشیم شأن انسان‌ها را حفظ شود.

ربیعی افزود: بهزیستی باید تلاش کند از کمک‌های مردمی استفاده کند و از این کمک‌ها در جهت خدمات اجتماعی بهره ببرد. به عبارت دیگر ما در مسائل اجتماعی باید به سمت مردمی کردن حرکت کنیم یعنی تلاش کنیم مشارکت اجتماعی مردم را در اجتماع افزایش دهیم.

او با بیان اینکه در قبال بچه‌هایی که کسی نگرانشان نیست وظیفه داریم، افزود: نمی‌توانیم بچه‌های نیازمند را‌‌ رها کنیم. باید تلاش کنیم این کودکان را تا مرحله استقلال حمایت کنیم، مراکز کاریابی در وزارتخانه ایجاد کنیم و افراد ناتوان را توانمند کنیم و برای آن‌ها در ادارات و سازمان‌های مختلف کاریابی کنیم زیرا آن‌ها هم باید مانند دیگران شغل داشته باشند و بتوانند ازدواج کنند و به زندگی طبیعی ادامه دهند.

ربیعی درادامه پیشنهاد کرد شبکه خیّران در کشور گسترش پیدا کند و گروه‌های مرجع مانند هنرمندان، فیلمسازان، نویسندگان و… از تخصص خود در جهت حمایت از افراد ناتوان و نیازمند بهره ببرند شناسایی شوند و از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه عمر مدیریت ما کوتاه است، گفت: باید با شتاب بیشتری کار کنیم زیرا جامعه‌ای که رشد منفی ۵ درصد داشته به این آسانی‌ها نیازهایش تامین نمی‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز