خبرگزاری کار ایران

رئیس مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی کشور؛

بیش از ۸۳۴ مصدوم در حوادثهفته گذشته

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۹۳۹

نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، ۸۳۴ نفر را جهت دریافت مراقبت‌های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

ایلنا: رئیس مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی کشور گفت: حوادثویژه پرتلفات در هفته گذشته بیش از ۸۳۴ مصدوم برجای گذاشت.

به گزارش ایلنا، " محمد تقی طالبیان " ضمن اعلام این خبر گفت: در۱۷۰حادثه ویژه رخ داده طی هفته گذشته، منجر به اعزام ۳۳۹ آمبولانس و بیش از ۶۸۰ تکنسین اورژانس پیش بیمارستانی به محل حوادثشد.

وی افزود: نیروهای امدادی اورژانس ۱۱۵ پس از ارائه خدمات پزشکی به مصدومان، ۸۳۴ نفر را جهت دریافت مراقبت‌های تخصصی بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی کشور در ادامه تلخ‌ترین حادثه ویژه هفته گذشته را تصادف دو دستگاه اتوبوس در محور تهران - عنوان کرد و در تشریح گفت: در ساعت ۲۲ و ۴۹ دقیقه دوشنبه شب مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی قم از تصادف دو دستگاه اتوبوس و ایجاد حریق پس از تصادف در کیلومتر ۲۸ اتوبان تهران به قم مطلع شد که بلافاصله ۱۱ دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ از پایگاه عوارضی به موقع به محل حادثه اعزام شدند، که اولین آمبولانس ۶ دقیقه پس از اعلام حادثه به اورژانس و در ساعت ۲۲ و ۵۶ دقیقه در محل حادثه حاضر شد.

طالبیان افزود: حضور ۱۴ تیم امدادی اورژانس ۱۱۵ در میان آتش و دود و انجام اقدامات اولیه پزشکی همچون مایع درمانی، آتل گیری، ‌ گچ گیری، ‌پانسمان، ثابت سازی اندام‌ها درطی ۳۰ دقیقه و انتقال ۴۴ مصدوم این حادثه به بیمارستانهای شهید بهشتی، علی ابن ابیطالب و نکویی صورت گرفت.

وی گفت: در ساعت ۱۳:۵۳، جمعه ۲۲ شهریور ماه مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی آذربایجان غربی از برخورد یک دستگاه مینی بوس با تیر چراغ برق در محور سلماس - ارومیه مطلع شد. که بلافاصله ۵ دستگاه آمبولانس اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام، که اولین آمبولانس پس ۹ دقیقه به محل حادثه رسیده و ۹ نفر مصدوم حادثه پس از دریافت اقدامات اولیه و تخصصی فوریتهای پزشکی توسط تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ به بیمارستان امام رضا(ع) ارومیه و عارفیان ارومیه انتقال پیداکردند.

رئیس مرکز مدیریت حوادثو فوریتهای پزشکی کشور از هموطنان عزیز در خواست کرد: ‌مسیر خودروی امدادی(آمبولانس) را باز نگاه داشته و از رانندگی در خطوط ویژه نیروهای امدادی خودداری کنند.

طالبیان در پایان افزود: هم وطنان در صورت نیاز به خدمات فوریتهای پزشکی با شماره ۱۱۵ تماس بگیرند و در صورت تماس با شماره ۱۱۵، برای کمک به مصدوم یا بیمار شرح حال اولیه را به کار‌شناس مربوطه ارائه کرده و از ازدحام در محل حادثه بپرهیزند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز