خبرگزاری کار ایران

همزمان با همایش سالانه انجمن دندانپزشکی ایران در شیراز:

یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران برپا می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۴۷۳۰

یکی از عمده‌ترین اهداف برپایی کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران، ارتقای جایگاه رشته ارتودنسی ایران در سطح منطقه و جهان و معرفی توانمندی‌های متخصصان ارتودنسی ایران در سطح بین المللی و کسب موقعیت ممتاز در سطح منطقه و خاورمیانه است.

ایلنا: یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران، همزمان با برپایی همایش سالانه کشوری انجمن دندانپزشکی ایران - شعبه فارس ۲۴ تا ۲۶ مهرماه در هتل همای شیراز برپا می‌شود.

به گزارش ایلنا، " نوید ناصری " دبیر این همایش با اعلام این خبر گفت: برگزاری همزمان دو کنگره دندانپزشکی با هدف ارایه نتایج جدید‌ترین پژوهش‌ها و مقالات، آخرین پیشرفت‌ها و تازه‌های تخصصی ارتودنسی و همچنین سایر علوم دندانپزشکی و دیگر علوم وابسته، پیشرفت‌های تکنولوژی در دندانپزشکی و آشنایی با پیشرفت‌های روز دنیا در رشته ارتودنسی و سایر علوم دندانپزشکی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه تم این کنگره «نیاز‌ها و تقاضا در درمان‌های ارتودنسی» است، اظهار داشت: از عمده محورهای این همایش می‌توان به درمان‌های زود هنگام و نیاز جامعه؛ ارزیابی نتایج درمانی از قبیل درمان‌های زود هنگام نسبت به درمان‌های دیر هنگام؛ درمان‌های زود هنگام و کیفیت زندگی و درمان‌های ارتوپدی، نیاز و تقاضا نام برد.

ناصری گفت: یکی از عمده‌ترین اهداف برپایی این کنگره، ارتقای جایگاه رشته ارتودنسی ایران در سطح منطقه و جهان و معرفی توانمندی‌های متخصصان ارتودنسی ایران در سطح بین المللی و کسب موقعیت ممتاز در سطح منطقه و خاورمیانه است.

وی ادامه داد: به همین منظور تاکنون حضور ۱۲ سخنران خارجی که از برجسته‌ترین متخصصان دندانپزشکی دنیا در رشته‌های ارتودنسی، جراحی فک، صورت، پروتز و لیزر به شمار می‌روند، برای شرکت در این کنگره قطعی شده است.

دبیر یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران تصریح کرد: در این کنگره شاهد اجرای بیش از ۱۸ پانل علمی در رشته‌های ارتودنسی و دندانپزشکی هستیم. همچنین درمان دندان‌های دارای پالپ زنده از دیگر برنامه‌های این کنگره سه روزه را تشکیل می‌دهد.

وی گفت: پیش بینی می‌شود در این کنگره بیش از ۲۵۰۰ نفر از دندانپزشکان، متخصصان ارتودنسی، متخصصان سایر رشته‌های دندانپزشکی، رزیدنت‌های تخصصی، دانشجویان دندانپزشکی، تکنسین‌های دندانپزشکی و دستیاران و پرستاران مطب‌ها و کلینک‌های دندانپزشکی حضور داشته باشند و با تازه‌های علوم و تکنولوژی نوین دندانپزشکی، ارتودنسی و سایر علوم تخصصی، اصول کنترل عفونت، اصول پیشگیری در ارتودنسی و دندانپزشکی و نیز آخرین یافته‌های علمی آشنا شوند.

به گفته ناصری در طی برگزاری این کنگره، بیش از ۲۰ کارگاه آموزشی و آموزش دور میز برگزار می‌شود. همچنین در همایش یک پانل ویژه به دستیاران مطب‌ها و کلینیک‌های ارتودنسی و دندانپزشکی اختصاص یافته است تا پرسنل مطب نیز همزمان با بازآموزی اصول کار در مطب و به خصوص مقوله کنترل عفونت با تازه‌های علمی و دندانپزشکی مرتبط با فعالیت خود در محیط کار آشنایی بیشتری پیدا کرده، گواهی نامه حضور در این دوره را کسب کنند.

وی خاطر نشان ساخت: با قطعیت حضور رییس سازمان نظام پزشکی و مسئولان شورای عالی نظام پزشکی و نیز مسئولان بخش دندانپزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در دو پانل صنفی، مشکلات عدیده بخش دندانپزشکی نظام سلامت به بحثو بررسی گذاشته می‌شود که امید می‌رود به نتایج مناسب و راه حل‌های کوتاه مدت و بلند مدت موثر و کارآمدی برسیم.

دبیر یازدهمین کنگره بین المللی انجمن ارتودنتیست‌های ایران اظهار داشت: همزمان با برپایی این دو رخداد علمی در حوزه دندانپزشکی، نمایشگاه بزرگ جنبی مواد و تجهیزات دندانپزشکی و ارتودنسی با حضور نزدیک به ۱۰۰ شرکت برگزارمی شود.

وی گفت: انجمن ارتودنتیست‌های ایران، برگزاری کنگره یازدهم خود را به انجمن ارتودنتیست‌های ایران - شعبه فارس محول کرده که این کنگره با همراهی انجمن دندانپزشکی ایران - شعبه فارس و همکاری مرکز تحقیقات ارتودنسی دانشگاه علوم پزشکی شیراز برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز