خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه مربای زردک خانگی

asdasd
کد خبر : ۹۹۵۸۸۴

زردک یا همان هویج ایرانی بسیار پر خاصیت می باشد و مربای زردک با عسل و حتی “مربای زردک” ساده در طب سنتی بسیار توصیه می شود.

به گزارش ایلنا، زردک از گیاهان خوشمزه و پر خاصیت است که به آن هویج ایرانی نیز می گویند و در طب سنتی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد پس تهیه مربای زردک که سرشار از خاصیت است را از دست ندهید.

طرز تهیه مربای زردک با عسل:

مواد لازم

زردک  700 گرم

عسل  500 گرم

آب 2 پیمانه

پودر دارچین  1/2 قاشق چایخوری

هل ساییده  1/3 قاشق چایخوری

دستور تهیه مربا زردک با عسل :

مرحله اول

ابتدا زردک موجود را به خوبی تمیز می کنیم و بعد از شستن پوست آن را گرفته و با رنده درشت، رنده می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله زردک رنده شده و 2 پیمانه آب را درون قابلمه ای مناسب می ریزیم و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا به خوبی بپزد.

مرحله سوم

سپس عسل را اضافه کرده و اجازه می دهیم روی حرارت معمولی بجوشد و به خوبی قوام پیدا کند و در آخر وقتی احساس کردیم به قوام دلخواه رسیده پودر دارچین و هل ساییده را اضافه می کنیم و بعد از 2 دقیقه شعله را خاموش می کنیم و وقتی مربا سرد شد آن را درون ظروف شیشه ای مناسب ریخته و در جای خنک نگهداری می کنیم.

 

طرز تهیه مربای زردک ساده

مواد لازم تهیه

زردک 500 گرم

شکر 500 گرم

آب 2 پیمانه

آبلیمو 1 قاشق غذاخوری

گلاب 2 قاشق غذاخوری

خلال پسته برای تزیین

دستور تهیه مربا زردک ساده:

طرز تهیه مربای زردک خانگی

مرحله اول

ابتدا زردک ها به خوبی می شوییم و سپس پوست آن را گرفته و با رنده درشت، رنده می کنیم.

مرحله دوم

یک قابلمه لعابی یا تفلونی را انتخاب کرده و شکر و آب را درون آن ریخته و روی شعله قرار می دهیم و سپس زردک رنده شده را اضافه میکنیم تا به خوبی بجوشد.

مرحله سوم

وقتی شهد مربا به جوش آمد حرارت را کم میکنیم تا زردک ها به آرامی بپزد و مربا به قوام خوبی برسد و وقتی متوجه شدیم به قوام دلخواه رسیده گلاب، آبلیمو تازه و خلال پسته را اضافه میکنیم و بعد از 2 دقیقه که چند قُل خورد شعله را خاموش میکنیم و وقتی مربا سرد شد درون ظروف مناسبی ریخته و در یخچال نگهداری میکنیم. 


منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز