خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه املت سیب زمینی اسپانیایی

asdasd
کد خبر : ۹۹۴۰۸۲

املت سیب زمینی به سبک اسپانیایی بسیار خوشمزه می باشد و به سادگی و با کمترین مواد اولیه و صرف کمترین زمان می توانید این غذای بی نظیر را تهیه کنید.

به گزارش ایلنا،  املت سیب زمینی دستور تهیه های مختلفی در سرتاسر دنیا دارد که معروف ترین آن املت سیب زمینی اسپانیایی است که ما در این دستور تهیه آن را به شکل ساده آموزش می دهیم.

مواد لازم املت سیب زمینی:

مواد لازم برای 3 نفر
سیب زمینی 2 عدد متوسط
تخم مرغ

3 عدد

پیاز 2 عدد
گوجه 4 عدد متوسط
نمک و پودر سیر به میزان لازم
مرزه خشک 1 قاشق غذاخوری
زرد چوبه و فلفل به میزان لازم
روغن سرخ کردنی به میزان لازم

طرز تهیه املت سیب زمینی خانگی:

مرحله اول( آماده سازی مواد اولیه)

  1. ابتدا پیاز ها را به صورت نگینی خرد می کنیم و کنار می گذاریم.
  2. سیب زمینی ها را شسته و پوست آنها را می گیریم و به صورت درشت رنده می کنیم و سپس آن را شسته تا نشاسته آن خارج شود و سپس آب آن را می گیریم و کنار می گذاریم.
  3. گوجه ها را به صورت حلقه ای خرد می  کنیم و کنار می گذاریم.
  4. تخم مرغ ها را شکسته و به همراه یک قاشق مرزه و مقداری نمک مخلوط کنید و کنار بگذارید.

مرحله دوم

درون تابه ای مقداری روغن ریخته و روی شعله قرار می دهیم و پیاز های خرد شده را اضافه می کنیم و سپس مقداری زرد چوبه و نمک را اضافه کرده و مقداری تفت می دهیم تا سبک تر شود و وقتی کمی طلایی شد آن را خارج کرده و کنار می گذاریم.

طرز تهیه املت سیب زمینی اسپانیایی

مرحله سوم

سپس درون همان تابه ای که پیاز ها را تفت دادیم سیب زمینی های رنده شده را اضافه می کنیم تا به خوبی سرخ شود و وقتی به خوبی سرخ شد پیاز های سرخ شده را اضافه می کنیم و مقداری با سیب زمینی تفت می دهیم تا به خوبی مخلوط شوند و سپس آنها را کنار می گذاریم.

مرحله چهارم

اگز نیاز بود دوباره مقداری روغن درون تابه اضافه می کنیم و اگر روغن به اندازه بود نیاز به اضافه کردن روغن نیست و سپس گوجه هایی که حلقه ای خرد شده بود را اضافه می کنیم و مقداری نمک، فلفل و پودر سیر را اضافه می کنیم و وقتی به خوبی سرخ شد روی هر کدام از گوجه ها مقداری از مخلوط سیب زمینی و پیاز را می گذاریم و گوجه ها را طوری درون تابه می چینیم که مقداری فضای خالی بین آنها باشد .

طرز تهیه املت سیب زمینی اسپانیایی

مرحله پنجم

سپس تخم مرغ مخلوط شده را اضافه می کنیم و منتظر می مانیم تا تخم مرغ بپزد و املت سیب زمینی ما آماده شود.

طرز تهیه املت سیب زمینی اسپانیایی


منبع:نمناک

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز