خبرگزاری کار ایران

روش های خوش طعم کردن سویا

asdasd
کد خبر : ۹۹۳۰۱۴

سویا جایگزین مناسبی برای گوشت است، اما بیشتر خانواده ها از طعم و مزه آن خوششان نمی آید. بنابراین باید بدانیم چگونه سویا را بپزیم و مزه دار کنیم.

به گزارش ایلنا، سویا جایگزین مناسبی برای گوشت است، اما بیشتر خانواده ها از طعم و مزه آن خوششان نمی آید. بنابراین باید بدانیم چگونه سویا را بپزیم و مزه دار کنیم. در این مطلب چند نکته ساده و کاربردی را به شما آموزش می دهیم تا بتوانید از این منبع عالی پروتئین در آشپزی استفاده کنید و لذت ببرید.

هیچگاه سویا را با آب سرد نشویید. همیشه برای شستن سویا آن را با آب جوش بشویید یا آنکه آن را در آب در حال جوش ریخته و بعد از کمی جوشیدن آن را آبکش کنید.

بیش از یکبار آب سویا را عوض نکنید. بعضی از افراد قبل از پخت سویا آن را داخل آب جوش خیس می کنند و چندین بار آبش را عوض می کنند. ولی بهتر است برای حفظ طعم سویا آب آن را بیش از یکبار عوض نکنید.

سویا را نچلانید. بعضی ها عادت دارند بعد از شستن سویا آن را می فشارند تا آب اضافی آن گرفته شود. اما در واقع با اینکار مواد خوشمزه و مقوی سویا را دور می ریزند. برای از بین بردن آب اضافی سویا آن را آبکش کرده و کمی صبر کنید تا آب اضافی آن به شکل طبیعی خارج شود.برای آماده کردن سویا مقداری پیاز را رنده کرده و داخل روغن زیتون یا کره تفت دهید. سپس به آن مقداری پودر سیر، نمک، زعفران، فلفل، زردچوبه و رب گوجه فرنگی اضافه کنید و بعد از کمی تفت دادن سویای آبکش کرده را به آن بیفزائید و خوب تفت دهید. سپس اندکی آبغوره به مواد اضافه کنید و صبر کنید تا به خورد سویا برورد. بعد یک فنجان آب جوش به مواد اضافه کنید و در ظرف را ببندید و اجازه دهید سویا بپزد. می توانید مقداری ریحان تازه و آویشن هم به سویا بیفزائید.


منبع:بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز