خبرگزاری کار ایران

گودرزی:

پایان ولنگاری قراردادهای نیروی انسانی با تصویب طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۸۶۳

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس با اشاره به تدوین طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی، گفت: با تصویب این طرح تنوع قراردادهای نیروی انسانی در دستگاه‌های دولتی یکسان سازی می‎شود.

عباس گودرزی با انتقاد از نحوه جذب و قراردادهای متنوع نیروی انسانی در دستگاه‌‎های دولتی،  به خانه ملت، گفت: بر همین مبنا طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی در دست تدوین است که این طرح با عنوان «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» در کمیسیون اجتماعی در آستانه ورود به صحن علنی مجلس آماده شده است. 

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مسئله یکی از اولویت‌های اساسی کمیسیون اجتماعی است، افزود: با اجرای این طرح تبعیض و بی‌عدالتی در فرصت‌های شغلی از بین خواهد رفت. 

وی یکی دیگر از مزایای این طرح را ایجاد امنیت شغلی برای کارکنان دولت دانست و اضافه کرد: افزون بر این، کارکنان دولت با اجرای این طرح از ولنگاری و تعدد قراردادهای استخدامی که بین کارکنان از جمله قراردادی، پیمانی، رسمی، خرید خدمتی و شرکتی است، خلاص خواهند شد. 

گودرزی، تنها مانع احتمالی بر سر اجرای این طرح مهم راعدم تعامل دولت برشمرد و گفت: همه سعی ما بر این است که پیش از مطرح شدن این طرح در صحن علنی اجماعی بین مجلس و دولت ایجاد شود و به نحوی مدیریت شود که این طرح مشکل بار مالی و اصل ۷۵ قانون اساسی نیز نداشته باشد. 

نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس تأکید کرد: این طرح مشمول همه جذب‌های انجام شده در دستگاه‌های دولتی با هدف ساماندهی نیروی انسانی می‌شود و تأکید دارد که همه نیروها پیش از جذب باید با آزمون استخدام شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز