خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه چیزکیک کاراملی

asdasd
کد خبر : ۹۹۱۸۵۱

آیا تابه‌حال به ذهنتان خطور کرده که غذا‌هایی را با رسپی بهترین سرآشپز‌های دنیا امتحان کنید؟ در این مطلب با رسپی مخصوص شری یارد برای دسری بسیار لذیذ همراه ما باشید.

به گزارش ایلنا،  به طور حتم هر هنری علاوه بر مهارت و تسلط، نیازمند شوق و استعداد ذاتی نیز می‌باشد. هنر آشپزی نیز از سایر هنر‌ها مستثنی نیست. هر سرآشپز به هنگام آشپزی اثر هنری خود را با ذوق و عشق فراوان طبخ می‌کند تا بتواند علاوه بر رفع نیاز گرسنگی افراد، نیاز روحی آن‌ها به محبت، عشق و زیبایی را نیز برطرف کند.

بی شک هر هنرمندی، به واسطه‌ی روحیه‌ی شفاف و زیبایش تمایل زیادی به اشتراک هنر خود با دیگران دارد؛ و همین تمایل به آموختن هنر به افراد علاقه‌مند و افزودن به تعداد هنرمندان جهان از بهترین بخشش‌ها و هدیه‌هاست. بسیاری از سرآشپزان مطرح جهان با انتشار کتاب‌های آشپزی و برگزاری کلاس‌ها و ساخت برنامه‌های مربوط به آشپزی سعی در به اشتراک گذاشتن هنر بی‌نظیر خود در آشپزی دارند که برای علاقه‌مندان آشپزی بسیار مفید و کاربردی می‌باشد.

شاید بسیاری از غذا‌ها را پیشتر با رسپی‌های مختلف تهیه کرده و خورده باشید. اما آیا تا به حال به ذهنتان خطور کرده که غذا‌هایی را با رسپی بهترین سرآشپز‌های دنیا امتحان کنید؟ شری یارد، بدون شک یکی از شناخته‌شده‌ترین سرآشپز‌های دنیاست که آشپزی را در کنار سرآشپز بی‌نظیری مانند وولفانگ پاک گذرانده است.

رسپی مخصوص شری یارد برای چیز کیک فلن کاراملی

چیزکیک یکی از محبوب‌ترین کیک‌های حال حاضر می‌باشد که هر نوع آن به خودی خود طعم منحصر به خود را دارد. فلن کیک نیز از آن دسته کیک‌های پر طرفدار است. ترکیب این دو با یکدیگر، یعنی فلن کیک و چیز کیک یک چیز به یادمدنی خواهد شد.

شاید فلن کیک و چیزکیک را پیشتر با رسپی‌های مختلف امتحان کرده باشید. اما با این رسپی مخصوص شری یارد، می‌توانید با تمام رسپی‌های قبلی فلن کیک خداحافطی کنید. رسپی مخصوص یک سرآشپز مشهور و شناخته‌شده می‌تواند برایتان لذت‌بخش‌تر بوده و طعم بی‌نظیر این غذا را دو چندان کند. در ادامه دستور پخت مخصوص چیز کیک فلن کاراملی را خواهید خواند. پس با برترین‎ها همراه باشید.

مواد لازم:

  • پنیر خامه‌ای ۲۰۰ گرم
  • ۱ و نیم فنجان شکر
  • ۱ قاشق غذاخوری پوست پرتقال
  • ۶ عدد تخم مرغ
  • وانیل
  • ۱ فنجان خامه سفت

مواد لازم جهت کارامل:

  • ۱ و نیم فنجان شکر
  • نصف فنجان آب
  • ۱ قاشق غذاخوری آب لیموی تازه

مرحله اول: برای درست کردن کارامل، ابتدا در یک کاسه نسبتا بزرگ، شکر، آب و آب لیمو را ترکیب کنید. ترکیب را روی شعله بسیار زیاد قرار دهید تا شکر به خوبی آب شود. سپس مایع حاصل را در یک ظرف کیک بریزید و سعی کنید این ترکیب به تمام تابه برسد. سپس این ترکیب را گوشه‌ای بگذارید تا سرد شود.

مرحله دوم: پیش از آغاز کار چیز کیک، ابتدا فر را روشن کرده و درجه حرارت آن را روی ۳۲۵ قرار دهید.

مرحله سوم: در یک همزن، پنیر خامه‌ای را اضافه کید و سپس با دور کند همزن آنقدر پنیر را هم بزنید تا صاف شود. سپس شکر، وانیل و پوست پرتقال را نیز اضافه نمایید سپس مجددا هم زدن را شروع کنید و تا ترکیب جدید نیز صاف نشده به هم زدن ادامه دهید.

طرز تهیه چیزکیک کاراملی

مرحله چهارم: تخم مرغ‌ها را بشکنید؛ و سپس یکی یکی به ترکیب اضافه کنید و به خوبی هم بزنید.

مرحله پنجم: ترکیب را روی یک شعله بسیار کم قرار دهید و سپس خامه سفت را به آن اضافه کنید و هر ۳۰ ثانیه یکبار به هم بزنید تا ترکیب صاف و شل باشد. سپس آن را از روی شعله برداشته و روی کارامل سرد شده بریزید.

مرحله ششم: داخل ظرفی آب بریزید و ظرف چیز کیک را داخل آب قرار داده و در فر بگذارید. پس از ۱ ساعت از فر خارج کنید و آن را به یخچال منتقل کنید تا به خوبی گرفته شود. دقت داشته باشید که حداقل باید ۴ ساعت در یخچال باشد.

مرحله هفتم: چیز کیک شما آماده استو می‌توانید آن را به صورت برعکس در ظرف قرار داده و سپس روی آن را مجددا کمی کارامل ریخته و آن را سرو کنید.

طرز تهیه چیزکیک کاراملی

منبع:برترین ها

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز