خبرگزاری کار ایران

عضو هیئت مدیره گروه صنعتی سدید مطرح کرد:

‌نگاه سدید به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی

asdasd
کد خبر : ۹۸۸۳۳۲

عضو هیئت مدیره گروه صنعتی سدید گفت: گروه سدید با توجه به توانایی‌های شرکت‌های زیرمجموعه و جذابیت بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی، قصد دارد به حوزه صادرات وارد شود و و در سال آینده نگاه جدی به صادرات خواهیم داشت.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری و تحلیلی «فلزات آنلاین»، بهمن صالحی جاوید اظهار کرد: گروه صنعتی سدید مجموعه بزرگی است و به عنوان یک هلدینگ که از چندین شرکت زیر مجموعه در حوزه‌های مختلف و متنوع صنعتی تشکیل شده است، طبیعتا مدیریت پورتفوی را انجام می‌دهد.

وی افزود: شرکت‌های تابعه گروه صنعتی سدید هر کدام به تناسب فعالیت تعریف شده خود، ماموریت مشخصی را پیگیری می‌کنند. بطور مثال شرکت‌ لوله‌سازی ماهشهر سدید مشخصا بر اساس استعداد تولید، تکنولوژی روز و ماشین‌آلات مدرن، محصولات خود را با بهترین کیفیت، تولید کرده که در پروژه‌های مختلف عمرانی کشور شامل خطوط انتقال نفت و گاز ترش و ‌شیرین، مورد مصرف قرار می‌گیرند. همچنین شرکت صبانیرو در حوزه انرژی‌های تجدیدپذیر در بخش تولید توربین‌های بادی و تجهیز مزارع مرتبط، فعالیت کرده و یا شرکت توسعه سازه‌های دریایی تسدید در زمینه پیمانکاری حوزه‌های مختلف خصوصا بالادست و پایین‌دست صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، طراحی و ساخت سکوهای نفتی و اجرای پروژه‌های خطوط لوله زیر دریایی و... با بهره‌مندی از نیروهای متخصص و پر سابقه فعال است.

عضو هیئت مدیره گروه صنعتی سدید اضافه کرد: هر یک از شرکت‌های زیرمجموعه سدید با توجه به ماموریت مرتبط، محصولات و خدمات خود را روانه بازارهای داخلی می‌کنند. به طور طبیعی با توجه به اینکه استعداد کشور مراحلی از توسعه را طی کرده، موجب شده است تا زیرمجموعه‌های گروه صنعتی سدید چه در حوزه کالاهای صنعتی تولیدی مانند لوله‌های قطور فولادی خطوط انتقال نفت، گاز و ‌آب، توربین‌های بادی، مگا پمپ‌های پیشرفته صنعت نفت و‌ گاز و پتروشیمی و چه در حوزه خدمات فنی و مهندسی و به ویژه پیمانکاری، نیم‌نگاهی به بازارهای صادراتی داشته باشند. این امر می‌تواند خصوصا در بازارهای منطقه‌ای و کشورهای همسایه و حتی بازارهای دوردست مورد توجه قرار گیرد.

‌نگاه سدید به بازارهای منطقه‌ای و بین‌المللی

صالحی جاوید با اشاره به نام‌گذاری سال جاری با عنوان «جهش تولید» و برنامه گروه صنعتی سدید در این خصوص، بیان کرد: با توجه به تغییرات نرخ ارز در سال‌های اخیر، طبیعتا صادرات منافع بیشتری را برای تولیدکنندگان و همچنین کشور به همراه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر کشور تا حدودی با رکود یا به عبارت بهتر، کاهش سطح مصرف روبه‌رو شده و در این شرایط، بازارهای هدف خارجی می‌توانند مد نظر قرار گیرند که البته این هدف در شرکت‌های زیرمجموعه گروه صنعتی سدید دنبال می‌شود کما اینکه مجموعه سدید طی سال‌های گذشته تجربه صادرات به کشورهای همسایه در خصوص لوله‌های قطور فولادی خطوط انتقال گاز و ‌نیز ‌توربین‌های بادی را داشته است.

عضو هیئت مدیره گروه صنعتی سدید در انتها خاطرنشان کرد: زیرساخت‌هایی که باید توسط دولت برای تحقق جهش تولید فراهم می‌شد، به دلیل مشکلات مختلف موجود در کشور ازجمله رکود ناشی از کرونا به آن شکل که باید و شاید محقق نشده اما گروه صنعتی سدید بسیار امیدوار است زیرا ضمن پروژه‌‎های مختلف در دست انجام، سازمان‌دهی مالی مناسبی طی چند سال اخیر در دستور کار قرار گرفته است که در نهایت منجر به تقویت فرآیند توسعه بازار شرکت‌های زیر مجموعه‌ شده و سبب می‌شود تا حرکت در مسیر رشد و تعالی با شتاب بیشتری صورت گیرد.

لازم به ذکر است بهمن صالحی جاوید دانش آموخته مهندسی مکانیک و دکترای مدیریت بوده و در کارنامه کاری سال‌های گذشته وی معاونت وزارت تعاون، قائم مقامی سازمان استاندارد ایران و مشاور صندوق توسعه صادرات به چشم می‌خورد. وی در حال حاضر دبیرکل انجمن صادرات خدمات فنی و مهندس ایران و نایب رئیس فدراسیون صادرات انرژی و صنایع وابسته ایران است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز