خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه برگر گیاهی خوشمزه

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۶۶۳

در گزارش زیر طرز تهیه برگر لوبیا سفید را به شما آموزش می‌دهیم.

به گزارش ایلنا، گیاهخوار بودن بهانه خوبی برای کنار گذاشتن برگر نیست. اگر یک برگر دوست واقعی باشید، حتما می‌دانید که قرار نیست این ساندویچ‌های خوشمزه و هوس برانگیز تنها با گوشت آماده شوند. شما می‌توانید با سویا یا انواع لوبیا هم برگر بسازید و اگر همیشه در فریزرتان لوبیا پخته شده داشته باشید، یک وعده غذای هیجان‌انگیز را در زمان کوتاهی آماده کنید. طرز تهیه برگر گیاهی خوشمزه با لوبیا سفید را در ادامه مطلب بخوانید.

مواد لازم 

برگ ریحان تازه یک چهارم فنجان
سیر یک بوته
لوبیا سفید ۵۰ گرم
پودر سوخاری نصف فنجان
تخم مرغ بزرگ یک عدد
نمک دریا به مقدار لازم
گوجه فرنگی به مقدار لازم
زیتون سیاه خرد شده هشت عدد
پیاز قرمز دو عدد
سرکه بالزامیک یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
نان همبرگر سبوس‌دار چهار عدد

طرز تهیه 

پیاز را در غذاساز بریزید و بعد از خرد شدن، آب آن را بگیرید. سپس لوبیا سفید پخته شده‌ای که آبش را کاملا گرفته‌اید را همراه با نمک دریا و نیمی از پودر سوخاری را هم اضافه کرده و غذاساز را بار دیگر روشن کنید. بعد از چند ثانیه، مایه یکدستی را در دستگاه خواهید دید. این مخلوط را برای نیم ساعت در یخچال قرار دهید تا کمی سفت شود.

باقی مانده پودر سوخاری را در یک بشقاب بریزید. مایه داخل غذاساز را چهار قسمت کنید. تخم مرغ را در یک کاسه بشکنید و هر گلوله را ابتدا به تخم مرغ آغشته کرده و بعد داخل پودر سوخاری بچرخانید و با دست صاف کنید.

روغن را در یک تابه پهن داغ کنید و دو روی برگر‌ها را در روغن سرخ کنید. سپس برگر را روی دستمال مخصوص روغن‌گیری بگذارید تا روغن اضافی‌اش گرفته شود. پیاز دیگری که کنار گذاشته بودید را خلالی خرد کنید و همراه با گوجه فرنگی حلقه شده و برگر، لای نان سبوس‌دار بگذارید.

چند نکته

بسته به ذائقه‌تان می‌توانید ادویه‌هایی مثل زیره را به مایه برگر اضافه کنید.

اگر عطر فلفل را دوست دارید، اما با تندی آن میانه‌ای ندارید، مقداری سس پاپریکا آماده کنید و یکی دو قاشق از آن را در مایه اولیه برگر گیاهی بریزید.

برای اینکه برگر قوام بهتری داشته باشد، می‌توانید مقداری از مایه داخل نان را که خالی کرده‌اید، به جای پودر سوخاری در مایه برگر بریزید.

این برگر را می‌توانید با سس فلفل خانگی یا سس گوجه فرنگی یونانی سرو کنید.

منبع: کتاب کاله

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز