خبرگزاری کار ایران

شلیک شبانه پلیس برای دستگیری سارقان خودرو

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۶۶۰

دو سارق شیشه‌ای که با شلیک شبانه پلیس در چنگ قانون گرفتار شدند به ۸۰ فقره سرقت از داخل خودرو‌های پارک شده مردم با استفاده از هشت خودروی سرقتی اعتراف کردند.

بیست و پنجم مهر گذشته بود که سرقت یک دستگاه پراید به پلیس مشهد گزارش شد. مال باخته که همه سرمایه اش را از دست داده بود با بغض فشرده‌ای در گلو، از پلیس تقاضای کمک داشت. لحظاتی بعد شماره پلاک پراید سرقتی در بی سیم‌های پلیس پیچید و نیرو‌های گشت انتظامی در زیر نور چراغ گردون، چشم به پلاک‌ها و مشخصات خودرو‌های پراید دوختند تا قبل از اقدامات قانونی، لبخند رضایت را بر لبان یک شهروند بنشانند، اما آن شب هیچ کدام از خودرو‌های گشتی، موفق به پیدا کردن خودروی سرقتی مذکور نشدند. 

صبح روز بعد جلسه‌ای در اتاق تجسس کلانتری شفای مشهد به فرماندهی سرگرد علی امارلو (رئیس کلانتری) برگزار شد و ماجرای سرقت‌های خودرو مورد تجزیه و تحلیل‌های کارشناسی قرار گرفت. بررسی‌های تخصصی با تغییر شیوه‌های اطلاعاتی، راه اندازی گشت‌های نامحسوس در مناطق احتمالی تردد سارقان و زیرنظر قرار دادن دزدان حرفه‌ای خودرو در حالی به پایان رسید که گروه ویژه‌ای از نیرو‌های ورزیده تجسس نیز به سرپرستی سروان آریایی (رئیس تجسس کلانتری) برای اجرای عملیات نفوذی در مناطق جرم خیز وارد عمل شدند؛ بنابراین گزارش، حدود ۱۵ ساعت از این ماجرا نگذشته بود که نیرو‌های گشت کلانتری طبق برنامه ریزی صورت گرفته وارد مناطق مختلف حوزه استحفاظی شدند و در تاریکی شب به کنترل خودرو‌های مشکوک پرداختند. عقربه‌های ساعت حدود ساعت ۳ بامداد را نشان می‌داد که ناگهان پلاک خودروی پراید سرقتی مقابل دیدگان ماموران انتظامی قرار گرفت. ماموران گشت بی درنگ به تعقیب پراید پرداختند و به دو سرنشین جوان آن، فرمان «ایست» دادند، اما راننده پراید سفید رنگ با شنیدن صدای مامور انتظامی، پدال گاز را فشرد و در جهت خلاف حرکت خودرو‌ها از خیابان هنرور مشهد وارد بولوار هدایت شد و سپس به سمت بزرگراه فجر گریخت.

ماموران گشت کلانتری شفا که دریافته بودند با دزدان حرفه‌ای روبه رو هستند بار‌ها با دادن اخطار‌های قانونی و شلیک‌های هوایی تلاش کردند تا دزدان خودرو را متوقف کنند، ولی سارقان در تاریکی شب و به طور وحشتناکی به فرار ادامه می‌دادند. یکی از نیرو‌های گشت انتظامی چندین بار لوله کلت کمری را به سوی خودرو گرفت، ولی هر بار برای جلوگیری از وقوع حادثه‌ای ناخواسته برای خودرو‌های عبوری یا رهگذران در خیابان از شلیک منصرف شد. با این حال سارقان همچنان در جهت خلاف حرکت خودرو‌ها می‌گریختند و ترس و وحشت را در بین رانندگان ایجاد می‌کردند. وقتی خودروی سارقان با یکی از خودرو‌های عبوری برخورد کرد و آنان همچنان به فرار ادامه دادند، دیگر ماموران انتظامی تصمیم خود را گرفتند چرا که هر لحظه امکان داشت آن‌ها جان راننده‌ای را به خطر اندازند. این بود که مامور گشت لاستیک‌های پراید سرقتی را در بزرگراه فجر هدف گرفت و چند گلوله شلیک کرد.

به محض آن که پراید از حرکت ایستاد، دو سرنشین آن بلافاصله از داخل خودرو بیرون پریدند و با پای پیاده در تاریکی شب به فرار خود ادامه دادند. در این هنگام بود که نیرو‌های ورزیده کلانتری با قدرت بدنی بالا، آن‌ها را تعقیب کردند و در نهایت حلقه‌های قانون را بر دستان دو متهم گره زدند.

این گزارش حاکی است: در بازرسی از داخل پراید سرقتی، دو عدد باتری خودرو و یک جعبه ابزار کشف شد و متهمان به کلانتری انتقال یافتند. دو جوان ۲۱ و ۲۵ ساله که ابتدا خود را با نام‌های جعلی معرفی کرده بودند وقتی در دایره تجسس مورد بازجویی‌های فنی قرار گرفتند نه تنها هویت واقعی خود را فاش کردند بلکه به سرقت هشت دستگاه خودروی سواری نیز معترف شدند و اظهار کردند که طی سه ماه گذشته با استفاده از خودرو‌های سرقتی به محتویات داخلی ۸۰ خودروی دیگر نیز دستبرد زده اند. 

این گونه بود که با صدور دستورات ویژه‌ای از سوی قاضی سید جواد حسینی (معاون دادستان مرکز خراسان رضوی) متهمان مذکور برای ریشه یابی سرقت‌ها و همچنین بازسازی صحنه‌های سرقت در اختیار نیرو‌های کلانتری قرار گرفتند. قاضی حسینی که پس از مطالعه دقیق پرونده سارقان احتمال می‌داد آن‌ها جرایم بیشتری را مرتکب شده باشند، از ماموران انتظامی خواست برای شناسایی و دستگیری مالخران و دیگر افراد مرتبط با دو سارق سابقه دار اقدام کنند؛ بنابراین گزارش، با صدور دستورات محرمانه قضایی، تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز شد و دو سارق جوان که به مواد مخدر صنعتی نیز اعتیاد دارند به سرقت محتویات، ضبط و پخش و باتری خودرو‌های پارک شده در مناطق مطهری، ابوطالب، میدان فردوسی، میدان بوعلی، کریمی، عبدالمطلب، قرنی، موسوی قوچانی، یاس، شفا، حرعاملی، بولوار فردوسی، هنرور، هدایت، گلبرگ و ... اعتراف کردند و برخی از صحنه‌های سرقت را درحالی به ماموران نشان دادند که مدعی بودند بیشتر محل‌های سرقت را به دلیل گذشت زمان از خاطر برده اند.

در همین حال حدود ۱۵ تن از مال باختگانی که خودروی آن‌ها مورد دستبرد سارقان مذکور قرار گرفته بود به کلانتری شفای مشهد مراجعه کردند، اما بررسی‌های بیشتر نیرو‌های تجسس کلانتری برای شناسایی دیگر مال باختگان همچنان ادامه دارد. این درحالی است که دو سارق سابقه دار که مدت زمان زیادی از عمر خود را پشت میله‌های زندان گذرانده اند در بازجویی‌ها اعتراف کردند به خودرو‌هایی دستبرد می‌زدند که تجهیزات ایمنی و امنیتی کافی نداشتند یا از تزیینات و تجهیزات صوتی گران قیمت استفاده کرده بودند. آن‌ها همچنین اظهار کردند: از نیمه شب تا اوایل صبح به مناطق مختلف شهر می‌رفتیم و پس از سرقت خودرو‌های بدون تجهیزات امنیتی، سراغ باتری و دیگر محتویات داخلی خودرو‌ها می‌رفتیم و به آن‌ها دستبرد می‌زدیم. شایان ذکر است تحقیقات بیشتر در این باره همچنان ادامه دارد.

منبع: ایران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز