خبرگزاری کار ایران

زارع:

تداوم بنگاهداری بانک‌ها، تحقیق و تفحص را به جریان می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۴۱۲

سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید مجلس می‌گوید در صورتی که بانک‌ها به بنگاهداری ادامه دهند، طرح تحقیق و تفحص به جریان می‌افتد.

رحیم زارع (سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس شورای اسلامی) درباره موضوع تحقیق و تفحص از بنگاهداری بانک‌ها به خانه ملت، گفت: علیرغم وجود قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور و مصوبات شورای عالی پول و اعتبار، برخی بانک‌ها همچنان به بنگاهداری مشغول هستند و از واگذاری دارایی‌های خود سرباز می‌زدند.

نماینده مردم آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی بانک‌ها طی سال‌های گذشته ملک و ساختمان با هدف رونق تولید خریدار کردند، افزود:با توجه به اینکه برخی بانک‌ها به بنگاهداری مشغول هستند طرح تحقیق و تفحص از بنگاهداری بانک‌ها مطرح است تا به وضعیت تمامی شرکت‌ها و هلدینگ‌های تابعه بانک‌ها به ویژه بانک‌های دولتی رسیدگی شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه برخی بانک‌ها در واگذاری دارایی‌ها و خروج از بنگاهداری کوتاهی کردند، اضافه کرد: در صورتی که در تحقیقات، استنکاف بانک‌ها از قانون مربوط به خروج از بنگاهداری  مشخص شود، بانک‌های متخلف به قوه قضاییه معرفی می‌شوند.

سخنگوی کمیسیون جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در مجلس  ادامه داد: طرح تحقیق و تفحص بنگاهداری‌ها بانک‌ها در کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز