خبرگزاری کار ایران

فواید جالب پیاز که قبلا هرگز نشنیده‌اید

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۰۷۵

شاید برایتان جالب باشد که بدانید برای رفع زردی اتو از روی لباس ، درمان نیش زدگی و حتی رفع زنگ زدگی چاقو می توانید از پیاز پرخاصیت استفاده کنید.

به گزارش ایلنا، کاربرد پیاز در خانه داری و درمان برخی مشکلات نکات جالبی است که باید بدانید .پیاز یکی از موارد قابل دسترس و مفید در آشپزخانه ی همه افراد است و به عنوان یک طعم دهنده در غذا استفاده می شود اما از آنجایی که هر ماده می تواند چندین کاربرد و خاصیت داشته باشد پیاز هم از این قائده مستثنی نیست و در موارد خاص می تواند رفع کننده مشکل باشد به خصوص در خانه دارد.
آیا تا به حال از کاربرد پیاز بیرون از آشپزخانه استفاده کرده اید ؟ پیاز می تواند به روش های مختلفی مشکلات خانگی شما را حل کند مثل روش هایی که در این بخش خواهیم گفت.

 

جالبترین فواید و کاربردهای پیاز

- پیاز در از بین بردن زنگ زدگی چاقو موثر است برای حل این مشکل چندین بار پیاز را با چاقو نصف کنید و بعد متوجه از بین رفتن زنگار می شوید.

-اگر از خون مردگی و نیش زنبور رنج می برید پوست پیاز برای درمان خارش و عفونت مناسب است. پیاز را در طول شب روی دست ببندید و بعد با عسل موضع درد را ماساژ دهید.

- خمیر پیاز و آب به از بین رفتن آکنه کمک می کند . چون پیاز خاصیت ضد التهابی و آنتی باکتریایی دارد و به همین منظور از ماسک پیاز برای درمان آکنه استفاده کنید.

- برای از بین بردن بوی نامطبوع رنگ و لاک که برای سلامتی مضر است می توانید از تکه های پیاز کمک بگیرید.

فواید جالب پیاز که قبلا هرگز نشنیده‌اید

فواید و کاربردهای پیاز

- پیاز برای درمان گلو درد هم مفید است . مقداری پیاز را در آب بجوشانید و در صورت نیاز به آن عسل بیفزاید و روزی 2 بار بنوشید.

اگر لباس شما بر اثر گرمای زیاد اتو، زردرنگ شد، می توانید یک پیاز را دو نیم کرده و روی پارچه کتانی بمالید. لکه های زردرنگ برطرف خواهند شد. بعد آن را چند دقیقه داخل آب سرد خیس کنید و بشویید.

منبع: اشپزکده

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز