خبرگزاری کار ایران

ترفندهای موثر برای رفع بوی سوختگی از تمام سطوح خانه

asdasd
کد خبر : ۹۸۷۰۷۱

گاهی وقتی چیزی می سوزد بوی آن تا مدت ها در خانه باقی می ماند و یا وسایل بوی سوختگی میگیرند که رفع آن با مواد طبیعی خانگی کار خیلی دشواری نخواهد بود.

به گزارش ایلنا، همه ما ممکن است در طول دوره ی خانه داری با بوی سوختگی مواجه شده باشیم اما برای از بین بردن بوی آن چه کار باید انجام دهیم ؟ اولین قدم این است که شی سوخته را دور بیندازید، همه درها و پنجره ها را باز کنید و پنکه را روشن کنید یا حوله ای را مرطوب و تکان دهید این کار بوی اطراف اتاق را پراکنده خواهد کرد. برای به حداقل رساندن بو می توانید خوشبو کننده هوا را اسپری و یا یک شمع روشن کنید اما اینها فقط بو را به طور موقت پنهان می کنند.

اما برای رهایی از بوی بد، باید به اقدامات سخت تری متوسل شوید. برخی از روش های ذکر شده در زیر را امتحان کنید.

این نکات مطرح شده در بخش نکات خانه داری نمناک با هدف رفع بوی سوختگی از خانه را می توان بررسی و راه های از بین بردن بوی سوختگی و پاکسازی هوا در منزل را امتحان کرد. با این کار ، توصیه می شود سیستم تهویه هوا را برای مدتی خاموش کنید. هوای طبیعی می تواند خیلی سریع تر بو را از بین ببرد و به گردش هوای پاک در اطراف خانه کمک کند.

ترفندهای موثر برای رفع بوی سوختگی از تمام سطوح خانه

راه کار هایی عالی برای ازین بردن بوی سوختگی از خانه و وسایل

راهکارهای طبیعی و گیاهی برای رفع بوی سوختگی از خانه

میخک برای بوی سوختگی:

15 تا 20 عدد میخک در یک لیتر آب در قابلمه بریزید و بجوشانید. بگذارید تا نیم ساعت بجوشد. این باعث خلاص شدن از بو خواهد شد. میخک ها دوباره می توانند استفاده شوند . آشپزخانه از مواد شیمیایی مضر تمیز خواهد شد. می توانید به جای میخک، از دارچین استفاده کنید.

برطرف کردن بوی سوختگی با دارچین :

کاسه ای پر آب روی شعله اجاق گاز قرار دهید و تعدادی چوب دارچین یا کمی از پودر آن را داخل آن بریزید و اجازه دهید روی شعله ملایم اجاق گاز تا کم کم به جوش آید. عطر دارچین فضا را معطر کرده و بوی حاصل از سوختگی و حتی سرخ کردنی را از بین خواهد برد.

ترفندهای موثر برای رفع بوی سوختگی از تمام سطوح خانه

بوی سوختگی خانه را با دارچین از بین ببرید

سرکه سفید برای رفع بوی سوختگی:

یک لیتر آب را با دو فنجان سرکه سفید بجوشانید. به جذب بوی سوختگی کمک می کند. اگر نان دارید، کمی سرکه روی تکه های آن بریزید و آن را در مکان های مختلف در اطراف آشپزخانه بگذارید.

رفع بوی سوختگی با لیمو:

برش های لیمو را در آب بجوشانید و اجازه دهید تا چند دقیقه بجوشد تا عطر مرکبات در خانه بپیچد.

ترفندهای موثر برای رفع بوی سوختگی از تمام سطوح خانه

لیمو مفید برای رفع بوی سوختگی از خانه

قهوه برای از بین بردن بوی سوختگی:

قهوه بوی مطبوعی دارد . گذاشتن قهوه در طول شب در مایکروویو پس از پاک کردن آن می تواند به پخش بو کمک کند. قهوه را در آب بجوشانید و اجازه دهید مخلوط در داخل آن بماند.

نقش وانیل در رفع بوی سوختگی:

توپک های پنبه را در عصاره وانیل آغشته کنید و در تمام اتاقها قرار دهید تا بوی آن را جذب کند.

پیاز برای بوی سوختگی خانه:

پیاز را در یک کاسه آب آغشته کنید این ظروف را در سرتاسر اتاق قرار دهید. به جذب بو کمک می کند.

ترفندهای موثر برای رفع بوی سوختگی از تمام سطوح خانه

نحوه برطرف کردن بوی سوختگی منزل با استفاده از پیاز

ازبین بردن بوی سوختگی با زغال:

زغال یک جاذب بو است، آن را در کاسه قرار داده و آن ها را مکان های بودار قرار دهید. بوی زننده به تدریج کاسته می شود.

قند و ادکلن برای برطرف کردن بوی سوختگی از خانه:

داخل یک ظرف کوچک کمی ادکلن خوشبو بریزید و یک حبه قند چهار گوش داخل آن بیندازید ، طوری که ادکلن را خوب جذب کند و قند خیس شود ، سپس قند را آتش بزنید و وقتی ادکلن تمام شد قند را خاموش کنید این روشی است موثر برای رفع بوی بد سوختگی از خانه.

ترفندهای موثر برای رفع بوی سوختگی از تمام سطوح خانه

ادکلن برای خوشبو کردن و رفع بوی سوختگی از خانه

ترفند رفع بوی سوختگی از دیوارها وکاشی ها

تمام دیوارها و کاشی های را با استفاده از خمیر جوش شیرین پاک کنید. هم چنین می توانید قبل از استفاده از جوش شیرین، سفید کننده کلر بزنید، اما مراقب باشید و تنها در صورتی که مطمئن هستید به سطح آسیب نمی رساند ، از آن استفاده کنید ، برای تمیز کردن پیشخوان و تمام سطوح سوخته استفاده کنید.پنجره ها را نیز با استفاده از تمیز کننده های شیشه و پنجره تمیز کنید.

 ترفندهای موثر برای رفع بوی سوختگی از تمام سطوح خانه

راهکار ازبین بردن بوی سوختگی از روی دیوار و کاشی

از بین بردن بوی سوختگی از لوازم و مبلمان

با اینکه ممکن است بوی سوختگی از بین رفته باشد، اثاثیه و مبلمان منزل ممکن است بو را جذب کرده . یک راه حل موقت برای اسپری پارچه روی صندلی ها وجود دارد. برای رهایی کامل از آن، باید اقدام قوی تر انجام دهید. تمام چیزهایی که قابل شستشو و قابل جابجایی هستند ( مبل، پرده ها) را می توان با استفاده از شامپو و شوینده شست.

  • برای شست وشوی چرم، یک فنجان سرکه سفید را به آب اضافه کرده و همه سطوح را به آرامی پاک کنید.
  • می توانید از محلول صابون بسیار ملایم برای تمیز کردن چرم استفاده کنید.
  • برای آبکشی آن از آب مقطر استفاده کنید.
  • هرگز از پاک کننده قوی و یا پاک کننده های آمونیاکی روی چرم استفاده نکنید.

دستورالعمل ها را در زمینه مراقبت و تمیز کردن چرم و لوازم داخلی دنبال کنید. اگر آیتم ها نمی تواند با روش بالا تمیز یا شسته شود، هوای پاک می تواند این کار را انجام دهد. وسایل را چند روز در فضای باز و در معرض باد قرار دهید از قرار دادن آن در نور خورشید مستقیم خودداری کنید زیرا موجب رنگ پریدگی می شود . صبر داشته باشید ، زیرا این روش ممکن است چند روز طول بکشد.

ترفندهای موثر برای رفع بوی سوختگی از تمام سطوح خانه

چگونه بوی سوختگی را از روی مبلمان چرم ببریم؟

نحوه رفع بوی سوختگی از فرش و موکت ها

برای تمیز کردن فرش ها، کمی جوش شیرین را روی کل فرش بریزید و یک شب اجازه دهید در همان حالت باقی بماند و روز بعد جارو کنید. این روند را در صورت نیاز تکرار کنید.

فرش را با استفاده از شامپو فرش تمیز کنید و سپس چند کاسه را با سرکه سفید یا عصاره وانیل پر کنید و شب آن ها را روی فرش بریزید تا بوی سوختگی از بین برود فرش ها متخلل هستند و بوهای بد را جذب می کنند که خلاص شدن از شر آن ها دشوار است.، ممکن است بخواهید با پاک کننده حرفه ای فرش تماس بگیرید که می توانند به طور موثر بوی فرش سوخته را از بین ببرند.

ترفندهای موثر برای رفع بوی سوختگی از تمام سطوح خانه

نحوه تمیز کردن فرش برای خلاصی از بوی سوختگی

برطرف کردن بوی سوختگی از داخل مایکروفر و فر

اگر مواد غذایی را در مایکروویو بسوزانید لوازم را به طور کامل با مخلوطی از سرکه و آب تمیز کنید.

یک قوطی جوش شیرین را داخل مایکروفر بگذارید یک روز بماند. بو ناپدید می شود و بوی تمیزی به مشام می رسد. یا، بعد از تمیز کردن مایکروویو با آب و سرکه، آب لیمو تازه را در آن حرارت دهید. بگذارید 24 ساعت بماند. قبل از اینکه شروع به تمیز کردن کنید

برای از بین بردن بوی سوخته فر را 200 ºF گرم کنید. یک فنجان آمونیاک بگذارید بگذارید یک شب بماند. صبح روز بعد اجازه دهید بخار برود و درون فر را با حوله مرطوب پاک کنید. ( توجه:آمونیاک می تواند سمی باشد، آن را تنفس نکنید و کودکان را دور نگاه دارید )

ترفندهای موثر برای رفع بوی سوختگی از تمام سطوح خانه

روشی موثر برای رفع بوی سوختگی از مایکروفر

روش های ذکر شده در بالا موثر هستند، اما ممکن است به طور کامل این بوها را از بین نبرند . بوی سوخته می تواند مقاوم باشد و می تواند مدتی طول بکشد تا خانه دوباره تمیز شود. زمان می برد تا بو به طور کامل از خانه ناپدید شود ، پس صبور باشید، و قبل از مدت طولانی، یک خانه تازه و خوشبو خواهید داشت.

منبع: نمناک

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز