خبرگزاری کار ایران

طراحی و تولید محصولات جدید در پتکو با تکیه بر تجربه و دانش روز

asdasd
کد خبر : ۹۸۵۷۰۴

رئیس آزمایشگاه شرکت تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی (پتکو) گفت: پتکو بعنوان یک شرکت دانش بنیان، با دانش فنی بروز و برخوردار از تجربه کافی؛ توانسته محصولات جدیدی طراحی کند که پیش از این از خارج کشور وارد می شد و به این ترتیب از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری می‌گردد.

به گزارش ایلنا به نقل از سایت خبری- تحلیلی معدن24 ، شرکت تولید پمپ‌های بزرگ و توربین آبی (پتکو) با هدف طراحی و ساخت سفارشی انواع پمپ‌های سانتریفیوژ (گریز از مرکز) مورد نیاز صنایع مختلف ازجمله نفت، گاز، پالایش، پتروشیمی، صنایع نیروگاهی، خطوط انتقال آب و توربین های آبی کوچک و متوسط، تاسیس شده است و تامین قطعات یدکی، نظارت بر نصب و راه اندازی، خدمات پس از فروش، تعمیرات و ارائه مشاوره مهندسی، فعالیت می کند.

طراحی و تولید محصولات جدید در پتکو با تکیه بر تجربه و دانش روز

هادی آیرملوزاده، رئیس آزمایشگاه هیدرولیک شرکت پتکو افزود: شرکت پتکو یکی از بزرگترین تولیدکنندگان پمپ های بزرگ و توربین های آبی، مجهز به ماشین آلات و تجهیزات سبک، نیمه سنگین، سنگین و نیز آزمایشگاه توربوماشین بوده و قابلیت تولید انواع پمپ های افقی و عمودی برای پمپاژ هر نوع سیالی را داشته و گواهی صلاحیت تست پمپ از سازمان ملی استاندارد ایران را نیز داراست.

آیرملوزاده خاطرنشان کرد: آزمایشگاه شرکت پتکو بعنوان بزرگترین آزمایشگاه تست پمپ در خاورمیانه، یکی از مراجع رسمی تست پمپ های آبی و پروسس در کشور بوده و به عنوان آزمایشگاه همکار، با سازمان ملی استاندارد ایران همکاری دارد.

وی ادامه داد: این آزمایشگاه سه مدار تست (دو مدار بسته و یک مدار باز) دارد که مدار یک آن چهار شاخه داشته که از سایز فلنج 25 تا 400 میلیمتر و دبی صفر تا 1500 متر مکعب بر ساعت را پوشش می دهد.

رئیس آزمایشگاه پتکو اضافه کرد: مدار 2 آزمایشگاه سه شاخه داشته که از سایز 150 تا 600 میلیمتر و دبی صفر تا 6000 متر مکعب بر ساعت ظرفیت تست دارد و مدار باز نیز استخری 10 هزار متر مکعبی با عمق 10 متر است که برای تست پمپ های عمودی به کار می رود.

وی گفت: از نظر برق، پتکو دارای دو مگاوات برق با ولتاژهای 3/3، 6 و 6/6 کیلوولت و همچنین 400 ولت است و در حال حاضر در حال نصب و راه اندازی مدار برق ظرفیت 5 مگاوات و 11 کیلوولت است.

این آزمایشگاه مجهز به مبدل های فرکانسی با ظرفیت های 55، 160 و 500 کیلووات است؛ بر همین اساس پتکو قادر به انجام تست واقعی انواع پمپ در دور کاری آنها است.

وی بیان کرد: در آزمایشگاه پتکو تست های هد، دبی، راندمان، کاویتاسیون، ارتعاش، نویز، دما و دور مطابق استاندارد API 610 انجام می شود.

رئیس آزمایشگاه پتکو افزود: به منظور ارتقای کیفی محصولات، آزمایشگاه هیدرولیک پتکو همواره در ارتباط مستقیم با واحد فنی و مهندسی است که در حقیقت قلب پتکو شناخته می شود.

وی، هشت دپارتمان فنی و مهندسی پتکو را شامل گروه های تحقیق و توسعه، هیدرولیک، مکانیک، پکیج، برق و ابزار دقیق، متریال و داکیومنت برشمرد و تاکید کرد: این شرکت با دانش روز و برخورداری از تجربه کافی، توانسته محصولات جدیدی طراحی کند که پیش از این از خارج کشور وارد می شد و به این ترتیب از خروج مقادیر زیادی ارز از کشور جلوگیری میگردد.

حضور پتکو در طرح ها و پروژه های ملی

آیرملوزاده با اشاره به حضور پتکو در طرح ها و پروژه های ملی از جمله پروژه های مناطق نفت خیز جنوب و ستاره خلیج فارس، گفت: پروژه ستاره خلیج فارس در چند سال گذشته، نیاز به تعدادی پمپ عمودی داشت که از آلمان خریداری شده بود اما به دلیل تحریم ها و نرسیدن پمپ های خارجی در زمان مزبور، سه دستگاه پمپ مورد نیاز را پتکو طراحی و تولید نمود و امروز پمپ های تولیدی پتکو در این پروژه در حال کار هستند و شرکتهای مزبور کماکان از مشتریان محصولات و خدمات پتکو هستند.

رئیس آزمایشگاه پتکو خاطرنشان کرد:‌ در پروژه ملی انتقال نفت گوره به جاسک نیز طراحی و تولید پکیج تعدادی از پمپ های مورد نیاز به پتکو واگذار شده است.

لازم به ذکر است هادی آیرملوزاده، دانشجوی دکتری تخصصی مهندسی مکانیک سیالات است و بیش از ۱۳ سال در شرکت پتکو در حوزه های مکانیک، تحقیق و توسعه و آزمایشگاه مشغول فعالیت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز