خبرگزاری کار ایران

نشستن کودک و مسئله ای که شاید توجه نمی کنید

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۷۷۲

نکات مهمی در نشستن کودکان وجود دارد که والدین حتما باید آن را بدانند.

به گزارش ایلنا، به عنوان والدین، می خواهید بدانید که رشد کودک شما در مسیر صحیح است یا خیر . تمایل دارید با دقت زیاد مسیر هر نقطه عطف کودک خود را ارزیابی کنید . هنگامی که کودک شما در چرخاندن و نگه داشتن سرش خبره شد ، نقطه عطف بعدی نشستن است اما چه زمانی کودک شروع به نشستن می کند ؟ 

کودکان در چه سنی شروع به نشستن می کنند ؟

کودکان بین چهار تا هفت ماهگی یاد می گیرند بنشینند و این مرحله چشم انداز جدیدی از جهان به کودک می دهد . با رسیدن به 8 ماهگی می توانند بدون کمک مدت زمان کوتاهی بنشینند و وقتی او شروع به نشستن می کند باید تکیه گاهی در پشتش فراهم کنید و این احتمال وجود دارد که کودک تعادل خود را از دست داده و سرش به زمین بخورد.

در حالت ایده آل کودکان باید از 3 تا 5 ماهگی با کمک اطرافیان شروع به نشستن کنند و در حدود شش ماهگی، کودک باید بتواند بدون کمک بنشیند زیرا به اندازه کافی قدرت عضلانی ماهیچه های کمر و گردن او رشد کرده است تا بتواند این کار را انجام دهد اما مواردی وجود دارد که کودک تا سن 9 ماهگی هم بدون کمک قادر به نشستن نخواهد بود و این حالت معمولاً هنگامی اتفاق می افتد که وقت زیادی را در تختخواب دراز بکشد .

نشستن کودک و مسئله ای که شاید توجه نمی کنید

چگونه کودک یاد می گیرد که بنشیند و تعادل خود را حفظ کند ؟

به محض این که کودک یاد می گیرد سرش را ثابت نگه دارد ، ایده خوبی است که او را به نشستن ترغیب کنید . هنگام نشستن رشد کنترل سر حیاتی است و کنترل سر به معنی نگه داشتن در وسط ،هنگام دراز کشیدن بر پشت است و این امر می تواند تنها با اختصاص دادن زمان بیشتری به کودک شما ایجاد شود . نگه داشتن کودک خود به مدت طولانی ، توانایی او در کنترل سر را مختل خواهد کرد و این عمدتا ً به خاطر موقعیت نیمه پشتی کودکان است.

کودکان برخلاف بزرگسالان از دست ها، پا ها و پایین تنه برای نشستن استفاده می کنند که چنین آگاهی بدنی او یاد می گیرد که وقتی روی شکم قرار گرفته است، سرش را بالا بیاورد و در آن حالت نگه دارد.

بعد از آن کودک یاد می گیرد که چگونه خود را روی دست هایش بلند کند و سینه اش را از زمین فاصله بدهد که چیزی شبیه حرکت شنا رفتن است. از هفت ماهگی ممکن است بتواند بدون کمک بنشیند، هرچند شما باید نزدیک او بمانید و دورش را بالش هایی بگذارید تا در صورت سقوط احتمالی او را نگه دارد.

این گونه بعد از مدتی او یاد می گیرد که چگونه با خم شدن به جلو و تکیه دادن روی دستش هایش روی تعادل خود حفظ کند و از 8 ماهگی معمولا می تواند بدون حمایت بنشیند. 

چگونه می توانید به کودک خود کمک کنید تا به تنهایی بنشیند ؟

به عنوان پدر و مادر به روش های زیادی برای آموزش فرزند خود برای نشستن فکر خواهید کرد . برای این که به او آموزش دهید که بنشیند، کمک کنید تا مهارت های اولیه برای نشستن را ایجاد کند که این کار شامل تقویت برخی ماهیچه های خاص است.

هنگامی که کودک شما قادر است سر خود را به خوبی نگه دارد ، می توانید با قرار دادن او در حالت نشسته در یک صندلی کودک یا دامن خود تشویقش کنید. استفاده از کالسکه نیز بسیار مناسب است زیرا باعث علاقه در کودک شما برای نشستن خواهد شد.

نشستن کودک و مسئله ای که شاید توجه نمی کنید

مهارت های اولیه مورد نیاز برای نشستن کودک شما چیست ؟ 

  •  کودک را با کمک راست نگه دارید - وقتی که یک کودک دو ماهه را روی شانه خود نگه می دارید، او سعی می کند با استفاده از ماهیچه های گردن وضعیت سر را کنترل کند و زمانی که کودک را روی زانوی خود نگه داشته اید، ابتدا سعی کنید از بالاتنه او حمایت کنید و سپس به تدریج به سمت باسن حرکت کنید .
  •  شکم بازی - شکم بازی یک روش عالی برای رشد عضلات کمر و گردن است که در صحیح نشستن مهم است. فشار آوردن به جلو برای پشتیبانی از بازوها نیز یک تمرین عالی برای تقویت قدرت عضلانی است .
  •  بازی روی پشت:خوابیدن بر پشت و بازی کردن، لگد زدن و غیره به تقویت عضلات خم کننده کمک می کند.
  •  چرخاندن - این یک روش عالی برای رشد عضلات بالاتنه او است.

 سوال مشترک دیگری که توسط والدین پرسیده می شود این است که "چگونه کودک را به نشستن تشویق کنند ؟ " با انجام بازی هایی در خارج از فعالیت های ذکر شده در بالا، کودک شما می تواند در مسیر نشستن قرار گیرد. 

نشستن کودک و مسئله ای که شاید توجه نمی کنید

موقعیت هایی برای کمک به کودکتان برای نشستن

زمانی که کودک توانایی کافی برای راست نگه داشتن سرش و مهارت های اولیه را نشان می دهد ، می توانید از موقعیت های زیر برای کمک به او برای مستقل نشستن استفاده کنید : 

  •  نشستن روی زانوی شما - این کار به طور ایده آل در سن 3 تا 6 ماه انجام می شود. وقتی کودک روی پای شما می نشیند ، دستتان را روی نیم تنه اش حرکت دهید و از قسمت بالاتنه شروع کنید و به آرامی به سمت باسن برای نگهداشتنش حرکت کنید.
  •  در 4 و 5 ماهگی شما می توانید کودک تان را روی زمین بین پاهایتان قرار دهید . این یک روش ساده برای رها کردن کودک تان است که احساس اطمینان دارید بین پا های شما قرار گرفته است.
  •  در گروه سنی بالاتر ، یک صندلی بامبو می تواند بسیار مفید باشد. با قرار دادن اسباب بازی ها بر روی آن می تواند بسیار تاثیر گذار باشد ، که ممکن است برای گرفتن و بازی کردن با اسباب بازی ها به صندلی تکیه کند و بنابراین نشستن یک مهارت ضروری برای او می شود و مهم است که این نیاز را در کودکان ایجاد کنید تا مهارت هایی این چنینی را توسعه دهند.
  •  وارونه کردن سبد لباس یا جعبه می تواند به عنوان جایگزینی برای صندلی بامبو بکار رود اما باید مراقبت باشید تا حمایت و توجه کافی در هنگام انجام این کار اتخاذ شود.
  •  کودک خود را با بالش ها احاطه کنید – بالش ها باید به طور آزاد در دسترس باشند . باید توجه داشت که آن ها از اطراف کودک دور نشوند.
  •  موقعیت سه پایه نشستن - این موقعیت، موقعیت نگهداری از کودک است وقتی که کودک با استفاده از بازوهای خود به صورت عمودی روی هر دو طرف با حمایت نشسته است . یک پشتی یا بالش ممکن است در جلو برای نگه داشتن اسباب بازی ها جلوی چشم کودک مورد استفاده قرار گیرد تا او را تشویق به نشستن کند. 

نشستن کودک و مسئله ای که شاید توجه نمی کنید

اگر کودکتان نمی نشیند چه کاری می توانید انجام دهید ؟

اگر کودکتان تا پایان 9 ماهگی قادر به راست نشستن نیست ، لطفا ً با پزشک خود مشورت کنید و به خاطر داشته باشید که کودکان به صورت متفاوتی رشد می کنند. یادگیری ثابت نگه داشتن سر و راست نشستن یک کلید برای دستیابی به نقاط عطف پیچیده در آینده ، مانند ایستادن و راه رفتن است. 

اقدام بعدی، پس از نشستن کودک شما چیست ؟

زمانی که کودک با اطمینان شروع به نشستن می کند، ممکن است بدنش را به جلو پرتاب کند و روی دست ها و زانو هایش تعادل برقرار کند و هم چنین می تواند از 7 ماهگی شروع به خزیدن کند و به یاد داشته باشید که کودک شما در این مرحله شدیدا ً کنجکاو خواهد بود و بنابراین وسیله های خطرناک را از اطرافش دور نگهدارید.


منبع:باما

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز