خبرگزاری کار ایران

مدیر بازاریابی و مهندسی فروش شرکت پتکو مطرح کرد:

بازاریابی و فروش علمی، ضامن موفقیت سازمان‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۸۳۴۵۹

مدیر بازاریابی و مهندسی فروش شرکت پتکو گفت: بازاریابی و فروش یکی از پیچیده‌ترین و چالش برانگیزترین مباحث کسب و کارها بوده و نیروهای درگیر در این خصوص باید به دلیل پیچیدگی‌های شغلی مزبور، آموزش‌های حرفه‌ای لازم را گذرانده باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از  پایگاه خبری و تحلیلی فلزات آنلاین، شهاب‌الدین تجری در خصوص اهمیت بازاریابی و فروش و نحوه اجرای آن در شرکت پتکو، اظهار داشت: اصولا فروش حلقه نهایی تمامی فرآیندهای عملیاتی در هر شرکتی است. بنابراین از اهمیت فوق‌العاده و برجسته‌ای برخوردار است و باید به شکلی سیستماتیک، تحلیل و آنالیز شده و به آن پرداخته شود.

وی افزود: در جهانی با تغییرات به شدت سریع در حوزه تولید محصولات و ارائه خدمات مختلف، گستره شیوه‌های بازاریابی و فروش، به شدت با تحولات گسترده در تمامی ‌ابعاد روبه‌رو است و وضعیت حال حاضر تجارت، بیانگر جهانی شدن این فرآیند است. فرآیندی که منتج به حضور و رقابتی وسیع در ظرفیت‌های مختلف تجاری شده است.

تجری ادامه داد: در این شرایط تجاری، مدیران بازاریابی و فروش باید تصمیم بگیرند که در خصوص مواجهه با این تغییرات، چه روند و سبکی را برای حوزه عملیاتی مرتبط انتخاب کنند. به همین دلایل است که بازاریابی و فروش یکی از پیچیده‌ترین و چالش برانگیزترین مباحث کسب و کارها بوده و نیروهای درگیر در این خصوص باید به دلیل پیچیدگی‌های شغلی مزبور، آموزش‌های حرفه‌ای لازم را گذرانده و ضمن تعهد بالا، تشخیص و درک موقعیت‌های حساس و نیازهای بازار را در اولویت فعالیت‌های خود قرار دهند.

مدیر بازاریابی و مهندسی فروش شرکت پتکو خاطرنشان کرد: در همین راستا موضوع بازاریابی و فروش در شرکت پتکو مبتنی بر دو روش بازاریابی عمومی و تخصصی است. در حوزه روش‌های بازاریابی عمومی، به کارگیری شیوه‌هایی نظیر شناسایی مشتریان و برگزاری جلسات معرفی توانمندی‌های شرکت، ارسال کاتالوگ و رزومه برای مشتریان، حضور در نمایشگاه‌ها و سمینارها، دعوت مشتریان جهت بازدید از کارخانه پتکو و سایر روش‌های عمومی بازاریابی، مد نظر است.

وی اضافه کرد: در حوزه بازاریابی تخصصی نیز روش‌هایی نظیر ایجاد اطمینان و امنیت خاطر در ذهن مشتریان با ارائه مشاوره فنی و بازرگانی مناسب، فراهم کردن گزینه‌های متنوع در پیشنهادات فنی و مالی در شرایط مختلف سیاسی و اقتصادی، ایجاد احساس رضایت‌مندی در مشتریان، توسعه خدمات پس از فروش، ارتقا کیفی پیشنهادات فنی و بازرگانی، شفاف‌سازی دقیق حدود مسئولیت‌ها، پاسخگو بودن مستمر، قیمت‌گذاری منصفانه و رقابتی، روانشناسی مشتریان و تعامل سازنده با ایشان، تحویل به موقع و بسیاری دیگر از روش‌های تخصصی مشتری‌مداری که در شرایط بازار رقابتی اجتناب‌ناپذیر است، در پتکو مورد استفاده قرار می‌گیرد.

تجری تصریح کرد: حوزه بازاریابی و فروش شرکت پتکو با بهره‌مندی از نیروهای متخصص و کارآزموده از هر دو روش فوق به صورت تلفیقی و نیز بر اساس تقسیم‌بندی و شناخت مشتریان، بهره‌برداری می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز