خبرگزاری کار ایران

خطرناک‌ترین کشورها برای کارگران کدامند؟

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۲۱۴

19 درصد از کارگران در سراسر جهان در دوره‌ای از زندگی خود در زمان کار به شدت آسیب دیده‌اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛ بنیاد Lloyd's Register اخیرا بررسی خود را در زمینه ریسک جهانی منتشر کرده که در آن 150هزار نفر در 142کشور در خصوص امنیت و ریسک در محل کار مورد بررسی قرار گرفته‌اند. این تحقیق نشان داد که 19درصد از کارگران در سراسر جهان در دوره‌ای از زندگی خود در زمان کار به شدت آسیب دیده‌اند.

بر اساس این تحقیق، در ایمنی شغلی یک شکاف جنسیتی قابل توجه وجود دارد، به طوری که 23درصد از مردان سراسر جهان می‌گویند که در محل کار آسیب دیده‌اند، در حالی که این آمار برای زنان 14درصد بود.
گفتنی است که 34درصد از کشاورزان، ماهیگیران و کارگران کشاورزی در برخی از فقیرترین مناطق جهان اعلام کردند که شاهد آسیب جدی بوده‌اند و به همین دلیل، این حرفه‌ها به عنوان خطرناک‌ترین مشاغل در کره‌زمین شناخته می‌شوند که باید گفت مشاغل ساخت و ساز و تولید نیز به دنبال آنها قرار دارند.
 
سهم افرادی که در محل کار آسیب دیده‌اند، در برخی کشورها، به ویژه آفریقا به میزان قابل توجهی بالا است. در کمال تعجب، 69 درصد از کارگران سیرالئون اعلام کردند که در محل کار خود دچار آسیب جدی شده‌اند، در حالی که در گامبیا و مالاوی نیز به ترتیب با 64 و 62 درصد، آماری بسیار بالاتر از میانگین جهانی داشتند. میانمار تنها کشور غیر آفریقایی بود که در میان خطرناک‌ترین کشورها قرار گرفت. 
 
در انتهای این مقیاس، لهستان با آمار 4درصدی، شاهد کمترین میزان آسیب کارگران در محل کار بوده که به دنبال آن سنگاپور با آمار 5درصد و ایتالیا 7درصد قرار دارند. ایالات متحده با 20درصد نرخ بالاتری دارد.
 
صدمات جسمی تنها بخشی از این مسئله بوده و تحقیقات نشان داد که 50درصد از کارگران در برخی کشورها، خشونت و آزار و اذیت را در شغل خود تجربه کرده‌اند.
 

خطرناک‌ترین کشورها برای کارگران کدامند؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز