خبرگزاری کار ایران

فواید بی‌نظیر ژل آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست

asdasd
کد خبر : ۹۷۶۰۵۲

آلوئه‌ورا یک گیاه با خواص بی نظیر است که علاوه بر تاثیر شگفت انگیز آن بر زیبایی پوست و مو برای درمان بسیاری از بیماری‌ها نیز به کار می‌رود.

به گزارش ایلنا؛ استفاده از ژل آلوئه ورا یکی از راه‌های قدیمی برای درمان سوختگی، التیام  دردها و مراقبت از پوست به شمار می‌رود و فواید بسیاری برای کاهش مشکل یبوست، حفظ کبد از سموم مختلف و شفافیت پوست دارد.

در این گزارش گوشه‌ای از فواید و خواص ژل آلوئه ورا برای سلامت انسان را می‌خوانید:

آنتی اکسیدان قوی

ژل آلوئه ورا حاوی مواد آنتی اکسیدان است که یکی از مهمترین عناصر مورد نیاز برای جلوگیری از رشد باکتری مضر، حفاظت در مقابل بیماری‌ها مسری و کمک به کاهش موارد ابتلا به انواع بیماری به شمار می‌رود.

درمانی برای یبوست

آلوئه ورا ماده‌ای به نام لاتکس دارد که این ماده لزج و زردرنگ در زیر پوست این میوه قرار داشته و خاصیت ملین کنندگی برای معده دارد؛ در نتیجه برای کاهش یبوست مفید است. همچنین آلوئه ورا آنزیم‌هایی دارد که به شکستن قند‌ها و چربی‌ها کمک می‌کند که در نتیجه می‌تواند فرآیند هضم غذا را تسهیل کند.

فواید بی‌نظیر ژل آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست

مناسب برای دفع سموم

می‌توان ژل آلوئه ورا را به یک لیوان آب داغ اضافه کرد و نوشید؛ این کار سموم زائد بدن را دفع می‌کند و در نتیجه موجب سلامت کبد و بهبود عملکرد آن می‌شود.

کاهش وزن

برخی پژوهش‌ها ثابت کرده اند که ژل آلوئه ورا برای کاهش وزن بسیار مفید و اثربخش است؛ اگر روزی ۲ بار  حدود ۱۴۷ میلی‌گرم از این ژل را به مدت ۸ هفته مصرف کنید، از چربی‌های اضافه بدنتان کاسته می‌شود.

فواید بی‌نظیر ژل آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست
 

درمان سوختگی پوست

از ژل آلوئه ورا برای درمان سوختگی‌ها به ویژه سوختگی نوع اول و دوم استفاده می‌شود. همچنین می‌توان از این ماده برای برطرف کردن سوختگی ناشی از اشعه خورشید نیز بهره برد؛ به گونه‌ای که محل سوختگی را با ژل آلوئه ورا چرب کرده و پس از گذشت ۱۵ دقیقه با آب شستشو دهید. ژل آلوئه ورا یک خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی نیز دارد که برای رفع سوختگی‌ها در کوتاه مدت بسیار مفید است.

جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ها

ژل آلوئه ورا می‌تواند مانع از پوسیدگی دندان و انباشت باکتری و پلاک روی آن شود؛ انباشت باکتری و پلاک یکی از مهمترین دلایل پوسیدگی دندان است. علاوه براین می‌توان با اضافه کردن مقدار اندکی از ژل آلوئه ورا به خمیر دندان هنگام مسواک زدن، لکه‌های روی دندان را کاهش داد.

فواید بی‌نظیر ژل آلوئه‌ورا برای زیبایی پوست

جلوگیری از ایجاد چین و چروک روی پوست

استفاده از ژل آلوئه ورا بر روی پوست به رفع پیری آن و تقویت کلاژن طبیعی که مانع از چروکی است، کمک می‌کند. علاوه براین ژل آلوئه ورا پوست را مرطوب کرده و از التهابات و سلول‌های مرده آن می‌کاهد.

درمان زخم‌های دهان

پژوهش‌های مختلف نشان می‌دهد که ژل آلوئه ورا به خاطر مواد ضد التهابی و ضد قارچی که دارد، التیام زخم‌های دهان را خیلی زود تسهیل می‌کند و از شدت درد می‌کاهد.

رهایی از شوره سر

از آنجایی که ژل آلوئه ورا خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد به درمان خارش و شوره سر کمک کرده، پیاز مو را تقویت و پوست سر را مرطوب می‌کند.

منبع:باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز