خبرگزاری کار ایران

دولت مکلف شد کالابرگ در اختیار مردم قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۹۷۴۰۹۱

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت‌دار طرح تأمین کالاهای اساسی موافقت کردند.

 به گزارش خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه، ششم مهرماه) مجلس شورای اسلامی با طرح تأمین کالاهای اساسی با ۲۰۰ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۰ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

حمیدرضا حاجی بابایی به عنوان نماینده درخواست کنندگان بررسی اولویت‌دار این طرح گفت: با افزایش قیمت‌ها وضعیت معیشتی و به ویژه تأمین کالاهای اساسی اقشار مختلف کشور به ویژه قشر ضعیف را که از درآمد پایداری برخوردار نیستند با مشکل مواجه کرده است؛ حدود ۲۰۰ نماینده به یک فوریت طرح رأی دادند که بر اساس آن دولت را مکلف کنیم در این مقطع زمانی کالابرگ در اختیار مردم قرار دهد.

وی با اشاره به تصویب طرح تأمین کالاهای اساسی در کمیسیون برنامه و بودجه ادامه داد: حدود یک ماه و نیم طرح مذکور بررسی شد و به دلیل اینکه نمایندگان طی دو هفته آینده به حوزه انتخابیه سفر می‌کنند، درخواست می‌کنیم فوریت این طرح بررسی و تصویب شود و بر اساس خواسته نمایندگان برای درخواست یک فوریت قرار بر این شد مصوبه کمیسیون برنامه و بودجه که بر اساس آن ۳۰ هزار میلیارد تومان از محل بند (و) تبصره (۲) و تبصره (۱۴) برای کالاهای اساسی تخصیص دهیم و حدود ۶۰ میلیون نفر با استفاده کارت از طرح معیشت برخوردار می شوند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی یادآور شد: حدود ۲۰تا ۲۱میلیون نفر تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و حدود ۷ میلیون نفر از این افراد کسانی هستند که هیچ جایی رد پا ندارند و بر اساس این طرح قرار است به این افراد ماهانه ۱۲۰ هزار تومان و به خانواده ۵نفره ۶۰۰ هزار تومان کالا در اختیارشان قرار داده شود؛ کارت مذکور اعتباری بوده و پولی نیست و باید کالا دریافت شود. ۴۰ میلیون نفر از مردم آمریکا توسط این کارت‌ها کالا دریافت می‌کنند.

حاجی بابایی افزود: در واقع سبد کالا در اختیار آنها قرار می‌گیرد که ۲۰ میلیون نفر اول پول پرداخت نمی‌کنند اما ۴۰ میلیون نفر مابقی ۵۰ درصد پول را پرداخت می‌کنند و در این رابطه حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان مبلغ آن است و این طرح ادامه‌دار نیست بلکه از اول مهر تا آخر اسفند ماه عملیاتی خواهد شد و در صورتی که وضعیت بهبود یابد، فسخ و در صورتی که وضعیت مطلوب نباشد تمدید خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز