خبرگزاری کار ایران

فواید مصرف سرکه سیب در دوران شیردهی

asdasd
کد خبر : ۹۷۲۱۸۷

استفاده بیش از حد از سرکه سیب با خطراتی برای سلامت همراه است که علایم آن عبارتند از خستگی، از بین رفتن حس چشایی و عدم تحمل سرما.

به گزارش ایلنا، سرکه سیب نوعی سرکه محبوب تخمیر شده از آب سیب است که بطور سنتی در برخی از غذاها  مورد استفاده قرار می گیرد و به علت متابولسیم و اضافه کردن طعم ترشی به غذا، از فواید زیادی برخوردار است.

آیا مادران شیرده میتوانند سرکه سیب مصرف کنند؟

بله، زنان باردار و شیرده میتوانند با اضافه کردن سرکه سیب به رژیم غذایی شان، آنرا استفاده کنند. با این وجود، به یاد داشته باشید که تنها سرکه سیب ارگانیک یا پاستوریزه را در زمان شیردهی مصرف کنید و در مورد منبع تهیه آن محتاط باشید؛ چون سرکه سیب پاستوریزه نشده دارای باکتری های مضری است که امکان دارد به بچه آسیب رسانده و منجر به بیماری های روده شود.همچنین باید در حد متعادل استفاده شود و در مصرف آن زیاده روی نشود.

فواید سرکه سیب در دوران شیردهی

- کنترل سطح قند خون 

زنان مبتلا به دیابت بارداری در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ قرار دارند. یک مطالعه که در سال ۲۰۱۷ در PLOS ONE منتشر شده گزارش می دهد که زنان مبتلا به دیابت بارداری، ۱۰ برابر بیش از دیگر زنان در آینده با خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ روبرو هستند.

دیابت نوع ۲ با افزایش سطح قند خون به علت مقاومت به انسولین یا عدم توانایی تولید انسولین مشخص می شود. سرکه سیب میتواند به کنترل سطح قند خون کمک کند. اثرات ضد دیابتی این ماده منجر به بهبود حساسیت به انسولین می شود.

- مقابله با مشکلات معده  با مصرف سرکه سیب

درصورتی که یک مشکل باکتریایی سبب ایجاد بیماری اسهال می شود  سرکه سیب میتواند برای رفع آن مفید باشد زیرا دارای خواص آنتی بیوتیکی است. به اعتقاد بسیاری از متخصصان طب سنتی سرکه سیب شامل پکتین است و به همین علت به کاهش اسپاسم روده ها کمک می کند. یک تا دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را در آب یا آب سیب حل نموده و میل کنید تا مشکلات مربوط به معده تان رفع شود.

- سرکه سیب و درمان سندرم تخمدان پلی کیستیک

سندرم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) رایج ترین اختلال هورمونی در دختران و زنان جوان، به خصوص زنان ۱۸ تا ۴۴ ساله است. طبق گزارش مرکز کنترل و پیشگیری از بیماریها ، PCOS یکی از شایعترین دلایل نازایی زنان است که ۶ تا ۱۲ درصد (۵ میلیون نفر) از زنان باروری در آمریکا را تحت‌تأثیر قرار می دهد. برای مبارزه با PCOS، سرکه سیب بسیار مفید است.

 

فواید مصرف سرکه سیب در دوران شیردهی

سرکه سیب برای کاهش وزن مفید است

- افزایش انرژی با مصرف سرکه سیب

نوشابه های انرژی‌زا را کنار بگذارید. چنانچه احساس خستگی می کنید، از یک ترکیب انرژی زای طبیعی استفاده کنید، ترکیبی حاوی سرکه سیب به دلیل وجود پتاسیم و آنزیم در آن. این مواد انرژی‌زا به شما نیروی وصف ناپذیری می بخشد. یکی از این ترکیب ها، مخلوط ۲ قاشق سرکه سیب به ازای ۲ فنجان آب است که برای شیرین کردن آن میتوانید مقداری عسل به آن اضافه کنید.

- سرکه سیب و کمک به کاهش وزن

سرکه سیب برای کاهش وزن مفید است. اسید استیک سبب کاهش اشتها شده و سوخت و ساز بدن را افزایش می دهد. ولی بر اساس گفته متخصصان کاهش وزن با رژیم گرفتن در 6 ماه اول بعد از زایمان، توصیه نمی شود. شیر مادر در 6 ماه نخست، تنها غذایی است که برای افزایش قدرت سیستم ایمنی و عوامل بیماری زا به نوزاد داده می شود. شیرمادر، امگا3 فراوانی دارد و سبب افزایش ضریب هوشی کودکان هم می شود. از این جهت، مادران شیرده در 6 ماه اول نباید با هیچ روش خودسرانه ایاقدام به کاهش وزن کنند.

مادران شیرده باید در ماه های نخست بعد از زایمان به جای داشتن رژیم های سخت یا حتی ساده و خودسرانه، رژیم غذایی مناسب و متعادلی داشته باشند و فعالیت های بدنی سبکی مثل حرکات کششی در ناحیه شکم انجام دهند تا عضلات شکمشان که در طول فرآیند بارداری، شل و افتاده شده است، مجدداً سفت بشود.

نحوه مصرف سرکه سیب

کارشناسان تغذیه توصیه می کنند بهتر است سرکه سیب با یک لیوان بزرگ آب رقیق شود؛ بهتر است یک یا دو قاشق سوپخوری سرکه سیب به یک لیوان آب اضافه شود. ولی توصیه می کند بهتر است بیش از ۲ تا ۴ قاشق سوپخوری سرکه در روز استفاده نشود.

استفاده بیش از حد زیاد آب و سرکه با خطراتی برای سلامت همراه است که علایم آن شامل خستگی، از بین رفتن حس چشایی، عدم تحمل سرما، از بین رفتن قدرت ماهیچه ها، رنگ پریدگی پوست، جوش های پوستی، زخم دهان، ریزش مو ، مشکلات بینایی، کرختی و بی حسی و بیماری افسردگی است.

منبع:بیتوته

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز