خبرگزاری کار ایران

آموزش نقاشی روی مانتو

asdasd
کد خبر : ۹۶۸۲۹۳

با هنر نقاشی روی مانتو می توانید مانتوی قدیمی تان را از سادگی در آورید و آن را تبدیل به مانتوی جدیدی کنید.

به گزارش ایلنا،برای نقاشی روی لباس می توانید طرح مورد نظر را با دست بکشید یا پرینت بگیرید، سپس آن را روی پارچه منتقل کنید.

آموزش نقاشی روی پارچه به روش ساده

پارچه را بشویید تا هر گونه پرز و لایه های چربی و کثیف از روی پارچه شسته شود. برای شستشو از مایع نرم کننده استفاده نکنید. پس از شستشو پارچه را فشار بدهید و بعد تمام چین و چروک های پارچه را باز کنید.

طرح مورد نظر را که روی کاغذ کشیده یا از آن پرینت گرفته اید. به وسیله ی کاربن خیاطی طرح مورد نظر را روی پارچه منتقل کنید.

یک لایه محافظتی (کاغذ سفید برای لباس های روشن و روزنامه برای لباس های تیره) بر روی سطح میز کار قرار بدهید. یک لباس کهنه به عنوان لباس کار بپوشید زیرا احتمالاً مقداری رنگ روی لباستان خواهید ریخت و پاک کردن آن بسیار دشوار است.

از یک لایه طلق یا شیشه در لایه وسطی لباس استفاده کنید تا رنگ به طرف دیگر لباس شما پس ندهد. پایین پارچه را صاف کنید و با استفاده از چسب نواری به میز کار بچسبانید تا ثابت بماند و حرکت نکند.

با استفاده از قلموی نازک و رنگ اکریلیک روی طرحی که به وسیله ی کاربن روی پارچه ایجاد کرده اید را رنگ آمیزی کنید. رنگ آمیزی را 2 بار تکرار کرده تا رنگ کاملاً به خورد پارچه برود. پس از رنگ آمیزی می توانید با رنگ مشکی دور نقاشی را دور گیری کنید و کار زیباتر و چشم نوازتری آماده کرده باشید.

لباسی که روی آن نقاشی انجام می شود باید به مدت بیست و چهار ساعت به صورت صاف و افقی بر روی سطحی صاف باقی بماند تا به طور کامل خشک شود. برخی از رنگ ها مدت زمان بیشتری برای خشک شدن نیاز دارند، از خشک شدن نقاشی روی لباس مطمئن شوید.

پس از خشک شدن نقاشی روی لباس باید روی نقاشی را اتو بکشید. لباس را پشت و رو کنید و قسمت نقاشی را اتو کنید، سپس لباس را برگردانید، پارچه سفیدی روی نقاشی قرار بدهید و یک دور هم به این روش روی نقاشی را اتو بکشید. هر طرف را حدود 20 ثانیه اتو بزنید. برای جلوگیری از سوختن پارچه و نقاشی اتو را به صورت مداوم حرکت بدهید و جا به جا کنید.

 

ایده هایی برای نقاشی روی مانتو

برای نقاشی روی پارچه از چه رنگی استفاده کنید؟

شما می توانید از رنگ مخصوص پارچه و رنگ های اکریلیک استفاده کنید رنگ مخصوص پارچه مکمل خاصی ندارد اما رنگ اکرلیک با چسب بیندر به اندازه یک سوم رنگ استفاده می شود، اگر رنگ تان در نقاشی روی پارچه با اکرلیک سنگین بود و قلمو راحت روی لباس حرکت نمی کرد از قلمو خیس استفاده کنید. این نقاشی روی پارچه قابل شستشو هستند.

 

منبع:بیتوته

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز