خبرگزاری کار ایران

تحقق 10 درصدی بودجه متروی تهران در نیمه نخست سال جاری/ بومی‌سازی ساخت 55 درصدی از واگن‌های مترو در داخل کشور

asdasd
کد خبر : ۹۶۳۳۳۷

مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: در شرایط کنونی شهراری تهران به لحاظ بودجه‌ای شرایط دشواری دارد به طوری‌که تنها در نیمه نخست سال جاری 10 درصد از بودجه متروی تهران تحقق پیدا کرده است.

علی امام در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی اقتصاد بازرگانی با اشاره به اینکه تنها 10 درصد از بودجه مترو تهران در نیمه نخست سال جاری محقق شده است،گفت: پیش‌بینی بنده این است که در خوشبینانه‌ترین حالت تا پایان سال جاری تنها 50 درصد از بودجه اختصاص داده شده به شرکت متروی تهران محقق شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری حدود 10 رام واگن وارد مدار متروی تهران شده است، افزود: با توجه به اینکه هر رام قطار 7  واگن را شامل می‌شود از ابتدای سال جاری 70 دستگاه واگن در متروی تهران وارد مدار شد.

امام با بیان اینکه بین وزارت کشور و شرکت واگن‌سازی تهران برای تامین 30 دستگاه واگن مترو قراردادی منعقد شده است،اضافه‌کرد: حضور فایناس چینی در این قرارداد از یک طرف و انجام بوروکراسی اداری از طرف دیگر موجب شده است تا ال‌سی این قرارداد همچنان بسته بماند.

وی گفت: 55 درصد از قطعات واگن‌های متروی قرارداد بسته‌شده بین وزارت کشور و شرکت واگن‌سازی تهران در داخل کشور بومی‌سازی شده و مابقی قطعات این واگن‌ها را شرکت‌های چینی تامین کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت متروی تهران اضافه‌کرد: شهرداری تهران با مشکل تامین بودجه مواجه شده است و تا 6 ماه نخست سال جاری تنها 2 هزار و 800 میلیارد تومان از بودجه شرکت متروی تهران تحقق پیدا کرده است که به طور تقریبی 10 درصد بودجه سالیانه این شرکت را شامل می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز