خبرگزاری کار ایران

نذری متفاوت که قلب‌ها را مهربان‌تر کرده است

asdasd
کد خبر : ۹۶۲۳۲۰

بیماری کرونا در عین درد و رنجی که به ارمغان آورده، گویا دل‌ها را به یکدیگر نزدیک، قلب‌ها را مهربان‌تر و فاصله‌ها را کم‌تر کرده است، روزهای کرونایی در کنار قلب‌های مهربان قابل تحمل‌تر است و اکنون با رسیدن ایام محرم، عاشورا و تاسوعا، قلب‌های شکسته را به وضوح می‌توان در پشت ماسک‌ها دید و گریست.

موسسه نیکوکاری رعد الغدیر پویش نذر ماسک را با شعار «پشت هر ماسک قلبی نهفته است» شروع کرده و نیکوکاران می توانند با مشارکت خود و پرداخت مبلغ ۴۰۰۰ تومان، یک عدد ماسک ضد حساسیت قابل شستشو را به دست افراد کم برخوردار و بیماران درگیر کرونا در مراکز درمانی استان های محروم کشور برسانند.

معصومه فراهانی مدیر روابط عمومی موسسه نیکوکاری رعدالغدیر در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی ایرنا می گوید که قسمت خوب دیگر این اتفاق، اشتغال زایی برای معلولانی است که در کارگاه خیاطی مرکز رعد الغدیر قرار است تولید ماسک ها را به عهده بگیرند.  

چرا نذر ماسک؟

در اولیت نخست، تلاش ما حفظ سلامت افراد آسیب پذیر جامعه است اما  در مجموع راه‌اندازی این پویش توسعه فرهنگ سازی و اطلاع‌رسانی بیشتر درباره اهمیت استفاده از ماسک در شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا بوده است.

تهیه ماسک و رساندن آن به دست اقشار آسیب پذیر چقدر اهمیت دارد؟

 با توجه به اینکه تمام پروتکل های بهداشتی بر زدن ماسک به هرشکل (درمانی یا پارچه ای) برای جلوگیری از انتقال و انتشار ویروس کرونا تاکید دارند اما افرادی در جامعه هستند که توانایی خرید یک ماسک با متوسط قیمت ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار تومان را ندارند. اکنون در آستانه برگزاری ماه محرم حسینی و متفاوت برگزار کردن این مراسم، نذرماسک و حتی اقلام بهداشتی علاوه بر این که می تواند تضمین کننده گوشه ای از سلامت افرادی باشد که توانایی تهیه این اقلام را ندارند، می تواند دیدگاه جدیدی در خصوص اهدای نذورات را در جامعه فرهنگ سازی کند. به همین دلیل در پویش نذر ماسک، ما می توانیم با ساماندهی نذورات ماه محرم که نشان از احسان و نیکوکاری مردم این سرزمین دارد، بخشی از نیازهای بهداشتی نیازمندان را در قالب نذر ماسک در کنار سایر نذورات جاری این ایام فراهم کنیم.

این ماسک ها و اقلام بهداشتی بین چه کسانی توزیع می شود؟

ماسک های حاصل از همیاری و حمایت های خیرین در این پویش، قرار است میان کادر درمان بیمارستان ها، افراد دارای معلولیت، کودکان کار، افراد زباله گرد و بی خانمان، اقشارکم درآمد و بی بضاعت در کشور توزیع شود.

گویا قرار است معلولین مرکز رعد الغدیر تهیه این ماسک ها را به عهده بگیرند؟

بله همین طور است. مجموعه رعد الغدیر دارای یک کارگاه خیاطی برای اشتغال زایی گروهی از معلولین مرکز است. این افراد کارهایی که توسط مجموعه سفارش گرفته می شود را با کیفیت و دقت بالا می دوزند و تحویل مشتری می دهند. در جریان این پویش نیز قرار است کارهای دوخت و دوز ماسک ها را ۱۵ نفر از معلولین شاغل در این مجموعه انجام دهند. این افراد می توانند روزانه ۱۵۰۰ عدد ماسک تولید کنند.

این ماسک‌ها چه ویژگی هایی دارند؟

ماسک های تولیدی با کیفیت بالا به صورت پارچه ای، دولایه، ازجنس نخ پنبه، قابل شستشو و ضد حساسیت هستند.

فرآیند مشارکت در این کار به چه صورت است؟

فرآیند کار به صورت همدلانه است. از حمایت های مالی خیرین پارچه، کش و نخ و سایر ملزومات دوخت ماسک، خریداری و دوخته می شود. در مرحله بعد ماسک ها ضد عفونی و بسته بندی انجام و در نهایت در اختیار متقاضیان برای خرید یا توزیع بین افراد نیازمند قرار داده می شود.

مردم و خیرین به چه صورت می توانند در این پویش مشارکت داشته باشند؟

افراد به دو طریق می توانند در این پویش مشارکت داشته باشند. در حالت اول افرادی که نذر ماسک دارند، می توانند موسسه نیکوکاری رعد الغدیر را برای تامین نذر خود انتخاب کنند. با این کار این افراد نه تنها ماسک مورد نیاز خود را تامین کرده بلکه با خریدشان اقدام ارزشمند و موثری هم برای حفظ و پایداری اشتغال کارگران دارای معلولیت و همچنین حمایت از تولید ایرانی می کنند. در حالت دیگر خیرینی هستند که رعد الغدیر را می شناسند به آن اطمینان دارند و تمایل دارند تا حمایت مالی داشته باشند. در این حالت این افراد وجوه نقد خود را به حساب موسسه واریز می کنند و سپس تصویر رسید فیش واریزی خود را در اختیار موسسه قرار می دهند. در انتهای این پویش از مجموع عواید حاصل از حمایت های خیرین، ماسک مورد نیاز توسط رعد الغدیر تامین و بین اقشار بی بضاعت و نیازمندان و گروه های در معرض آسیب توزیع می شود.

تا کنون چه کسانی برای نذر اقدام کردند؟

این پویش با استقبال خوب خیرین  و برخی از هیات های مذهبی و عزاداری مواجه شده است. برای مثال یکی از هیات های عزاداری چندی پیش برای تهیه ماسک عزاداران خود به ما مراجعه و سفارش کار داد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز