خبرگزاری کار ایران

اقدام بانک صادرات ایران در ارائه تسهیلات به کادر درمان ستودنی است

asdasd
کد خبر : ۹۶۱۵۴۳

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه مدافعان سلامت طی ماه‌های گذشته بیشترین سختی کار را تحمل کرده‌اند، گفت: اقدام بانک صادرات ایران در راستای ارائه تسهیلات به کادر درمان ستودنی است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، ایرج حریرچی با اشاره به مزایای بانکداری الکترونیک، افزود: بانکداری الکترونیک می‌تواند یک گام بزرگ در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا باشد.

معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: متأسفانه تعداد چشمگیری از پرسنل بانکی به دلیل ابتلاء به کرونا در طی ماه‌های اخیر جان خود را از دست داده‌اند که این موضوع به ماهیت کار بانک‌ها مربوط می‌شود. پرسنل بانک‌ها به دلیل نوع مراوداتی که با مردم دارند و تراکم جمعیتی که وجود دارد، می‌توانند به اندازه کادر درمان در معرض خطر باشند. در نتیجه برای کاهش انتشار ویروس و همچنین کم شدن آمار ابتلای پرسنل، بانک‌ها باید به سمت بانکداری الکترونیک حرکت کنند. بانکداری الکترونیک یک گام مهم و اقدامی پیشگیرانه در راستای مبارزه با ویروس کرونا است. باید همزمان با اصلاح روندها میزان حضور فیزیکی را به حداقل رساند و این امر ممکن نمی‌شود مگر اینکه روش‌های نوین در بانکداری مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به حداقل رسیدن حضور فیزیکی در شعب و افزایش روند نقل و انتقالات از طریق فضای آنلاین منجر به کاهش تجمع و پیشگیری و ممانعت از انتشار ویروس خواهد شد، اظهار کرد: بانک‌ها شرایط سختی را در دوران کرونا پشت سر گذاشته‌اند و مجموع اقدامات آنها در راستای ارائه خدمت به مشتریان ستودنی است. بانک‌ها در دوران شیوع کرونا عملکردی حمایتی از مردم و کادر درمان داشته اند و این موضوع بسیار ارزشمند است. نکته دیگر این است که بانک‌ها می‌توانند به عنوان حامی بخش بهداشت و درمان عمل کنند. در حال حاضر تخت‌های بیمارستانی در حال تکمیل ظرفیت است و بسیاری از بیمارستان‌ها نیاز به تجهیز امکانات دارند، لذا بانک‌ها می‌توانند با حمایت از این بخش‌ها در راستای مسئولیت‌های اجتماعی خود گام بردارند.

حریرچی افزود: بانک‌ها می‌توانند در زمینه تأمین امکانات مورد نیاز شبکه درمان اقدام کنند و از سوی دیگر نیز می‌توانند به بخش‌هایی که در دوران کرونا دچار آسیب شده اند، تسهیلات ارائه دهند.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه مدافعان سلامت طی ماه‌های گذشته بیشترین سختی کار را تحمل کرده‌اند، بیان کرد: اقدام بانک صادرات ایران در راستای ارائه تسهیلات به کادر درمان ستودنی است. بر اساس طرح «سپهر سلامت»، پزشکان تا سقف دو میلیارد ریال و پرستاران و سایر کادر درمانی تا سقف یک میلیارد ریال تسهیلات مرابحه دریافت خواهند کرد. مدت بازپرداخت این تسهیلات که بدون لحاظ کردن شرط معدل حساب متقاضی پرداخت می‌شود، حداکثر ٦٠ ماهه بوده و کادر درمانی کشور می‌توانند در صورت تمایل و اعلام دانشگاه‌های علوم پزشکی و بیمارستان‌ها، از ضمانت آنها برای دریافت این تسهیلات استفاده کنند. این اقدام یک نوع چتر حمایتی برای جامعه درمانی کشور به شمار می‌رود. این طرح‌ها علاوه بر تأثیرات اقتصادی می‌تواند اثرات روحی و روانی هم بر این بخش از جامعه داشته باشد. به بیان ساده‌تر جامعه پزشکی کشور هم جزئی از این جامعه بوده و طبیعتاً متأثر از شرایط اقتصادی کشور هستند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بانک صادرات ایران صاحب برندی است که سال‌ها در کنار مردم بوده و با گستردگی شعب خود همیشه همراه مشتریان بوده است، در شرایط کنونی هم می‌تواند با تنوع خدمات و گستردگی آن همراه کادر درمانی و سایر اقشار کشور باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز