خبرگزاری کار ایران

نکاتی که مادران باید درباره بوی بد دهان بچه‌ها بدانند

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۹۰۱

برای اینکه با علت بوی بد دهان کودک و راه‌های درمان آن آشناشوید همراه ما باشید.

به گزارش ایلنا، گاهی اوقات که با کودک صحبت می‌کنیم متوجه بوی بد دهان او می‌شویم.

برای اینکه با علت بوی بد دهان کودک و راه‌های درمان آن آشناشوید همراه ما باشید.

مشکلات دندان‌ها
پوسیدگی دندان، تجمع جرم یا آبسه دندان می‌تواند در هر سنی دندان‌های کودکان را تحت تأثیر قرار دهد و باعث نفس بدبو شود.

دهان خشک
اگر کودک شما از طریق دهانش نفس می‌کشد، مثلاً به دلیل این‌که بینی‌اش گرفته است، باکتری‌ها شانس بیشتری دارند که راحت‌تر در دهانش رشد کنند، پس بینی کودک را تمیز کنید.

مشکلات بهداشتی
در دهان باکتری‌های طبیعی زندگی می‌کنند و با ذرات باقی‌مانده از غذا بین دندان‌ها، در فاصله دندان و لثه، روی زبان یا روی سطح لوزه‌ها و پشت گلوی کودک‌تان فعل و انفعال دارند. این موضوع باعث بد بو شدن نفس شخص می‌شود، به ویژه اگر این باقی‌مانده‌های غذا برای مدتی طولانی در دهانش بماند.

خوردن غذا‌های تند و پرادویه
اگر فرزندتان مواد غذایی مثل سیر و پیاز را دوست دارد، این مواد می‌توانند به طور موقت و هنگام گردش در سیستم بدنش روی بوی دهان او تأثیر بگذارند.

یک بیماری
موردی مثل عفونت سینوس، آماس لوزه یا حتی آلرژی فصلی می‌تواند باعث بدبو شدن دهان شود. همچنین بعضی از کودکان مبتلا به بیماری ریفلاکس معده نیز که برگشت مواد غذایی دارند می‌توانند نفسی با بوی بد داشته باشند.

درمان بوی بد دهان کودک
راه‌حل و راهکار خوب در بیشتر موارد، رعایت بهداشت دهان و دندان است. اگر کودک‌تان زیر یک سال است، سعی کنید بعد از هر شیردهی و قبل از خواب، لثه‌ها و دندان‌های درآمده‌اش را با دستمال تمیز کنید یا مسواک بکشید. شما همچنین می‌توانید زبان او را با ملایمت مسواک بکشید. در این سن نیازی حتمی به استفاده از خمیردندان نیست. وقتی فرزندتان از مرحله شیرخوارگی یعنی زیر یک سال گذشت، دندان‌هایش را حداقل دو بار در روز و یک بار هم قبل از خواب مسواک بزنید و کم‌کم مسواک زدن دندان‌ها را به او آموزش دهید. تا وقتی دو ساله شود، فقط ذره‌ای خمیردندان به اندازه یک دانه برنج یا لایه‌ای خیلی نازک استفاده کنید. پس از سالگرد دومین تولدش، از مقداری به اندازه یک دانه نخود استفاده کنید و وقتی پنج ساله شد، به اندازه یک لوبیای کوچک خمیردندان استفاده کنید. همچنین به یاد داشته باشید که از خمیردندان‌های مخصوص کودکان استفاده شود. کودک خود را به طور منظم به معاینه و چکاپ دندان پزشکی ببرید تا اطمینان حاصل کنید که دندان‌هایش سالم و تمیز هستند. اگر تمام این کار‌ها را انجام داده‌اید و فرزندتان هنوز نفس بدبویی دارد، او را برای بررسی نزد پزشک ببرید. اگر فرزندتان انگشت شست یا انگشتان خود را می‌مکد اطمینان حاصل کنید که دست‌هایش را مرتب با آب و صابون می‌شوید و اشیای آرامش‌بخش او مثل عروسک محبوب یا پتوی نرمش را به طور منظم بشویید. در نهایت، هرگز فرزندتان را به دلیل بوی بد دهانش خجالت‌زده نکنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

 

 
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز