خبرگزاری کار ایران

ماجرای دوچرخه دزدی از پارکینگ‌ها

asdasd
کد خبر : ۹۶۰۸۸۰

باند نوجوانان سابقه داری که از پارکینگ منازل آپارتمانی دوچرخه و موتورسیکلت می‌ربودند، در حالی متلاشی شد که مالخر فراری این باند پدر یکی از دزدان سابقه دار است.

به گزارش ایلنا، به دنبال افزایش پرونده‌های دستبرد به پارکینگ منازل مسکونی در برخی خیابان‌های هسته مرکزی شهر مشهد، نیرو‌های انتظامی تلاش مضاعفی را با دستورات ویژه‌ای از سوی سرهنگ عباس صارمی ساداتی (رئیس پلیس مشهد) آغاز کردند؛ بنابراین گروه تخصصی پیگیری پرونده‌های سرقت از پارکینگ‌ها، در کلانتری سناباد نیز شکل گرفت و نیرو‌های زبده تجسس با هدایت مستقیم سرگرد جواد بیگی (رئیس کلانتری) وارد عمل شدند و به تجزیه و تحلیل چگونگی وقوع این سرقت‌ها پرداختند. در بازدید‌های میدانی و بررسی کارشناسی جرایم، سرنخ‌هایی از یک نوجوان ۱۴ ساله به دست آمد که تصاویری هنگام وقوع سرقت در برخی دوربین‌های مداربسته نمایان بود.

 

به همین دلیل تصاویر این نوجوان در اختیار نیرو‌های گشت کلانتری قرار گرفت تا این که چند روز قبل ماموران انتظامی هنگام انجام وظیفه در حوزه استحفاظی دوچرخه‌سواری را دستگیر کردند که چهره وی با تصویر نوجوان تحت تعقیب مطابقت داشت بنابراین ماموران انتظامی او را به کلانتری هدایت کردند و به این ترتیب تحقیقات گسترده‌ای در این باره آغاز شد. بررسی‌های پلیس در حالی از سرقتی بودن دوچرخه مذکور حکایت داشت که مشخص شد نوجوان دستگیر شده، همان فرد تحت تعقیب و سابقه دار است که پرونده‌ای در حال رسیدگی نیز دارد.

گزارش هاحاکی است، با اعترافات این نوجوان، عملیات نیرو‌های تجسس با راهنمایی‌ها و دستورات مقام قضایی وارد مرحله جدیدی شد. آن‌ها پس از ردزنی‌های اطلاعاتی به سراغ نوجوان دیگری رفتند که در چند فقره از سرقت‌ها با نوجوان ۱۴ ساله همراه بود. این نوجوان نیز در حالی با یک دستگاه دوچرخه سرقتی دستگیر شد که بررسی‌های اطلاعاتی نیرو‌های تجسس نشان داد پدر این نوجوان ۱۷ ساله نیز از سرکردگان باند است و طبق اعترافات متهمان، دوچرخه‌های مسروقه را از آنان خریداری می‌کند، اما وقتی ماموران برای دستگیری وی با دستور قضایی اقدام کردند، او متوجه ماجرا شده و به مکان نامعلومی گریخته بود. به گزارش خراسان، در حالی که متهمان، افراد دیگر مرتبط با این باند را به پلیس معرفی کرده اند، تحقیقات برای کشف جرایم احتمالی دیگر آنان همچنان ادامه دارد. شایان ذکر است، بررسی‌های پلیس بیانگر آن است که امیر (نوجوان ۱۴ ساله) سابقه سرقت موتورسیکلت را دارد و پدرش نیز هم اکنون در زندان در حال تحمل کیفر است و مادرش از اعتیاد رنج می‌برد. از سوی دیگر جعفر (نوجوان ۱۷ ساله) نیز نه تنها سابقه دار است بلکه به مواد مخدر اعتیاد دارد و پدرش دوچرخه‌های سرقتی را از مشهد به شهرستان‌ها انتقال می‌دهد.

منبع: خراسان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز