خبرگزاری کار ایران

چطور از سلولیت خلاص شویم؟

asdasd
کد خبر : ۹۵۸۴۳۶

سلولیت (cellulite) فقط یک تجمع عادی چربی زیر پوست شما است، اما چریی گلوله‌شده شدن با فشار به بافت همبند باعث ایجاد برجستگی‌ها و فرورفتگی‌هایی در پوست می‌شود و ظاهر آن را ناهموار می‌کند.

به گزارش ایلنا،  سلولیت می‌تواند هم در افراد چاق و هم در افراد لاغر رخ دهد. زنان با احتمال بیشتری نسبت به مردان ممکن است دچار سلولیت شوند. سلولیت به خصوص در ران‌ّ‌ها و باسن شایع است.

علل گوناگونی از جمله رژیم غذایی ناسالم، رژیم‌های غذایی سخت، نداشتن فعالیت جسمی، تغییرات هورمونی، کم آبی بدن، بالا بون میزان کلی چربی بدن، ضخامت و رنگ پوست ممکن است در ایجاد آن نقش داشته باشند.

سلولیت‌ در پوست‌ها تیره‌تر کمتر ظاهر می‌شود.اگر پوستتان روشن است، برنزه کردن پوست ممکن است باعث شود برآمدگی‌ها و فرورفتگی پوست ناشی از سلولیت کمتر به چشم بیاید.

سلولیت معمولا عارضه جدی نیست، اما اگر به دلایل زیبایی می‌خواهید آن را برطرف کنید، می‌توانید از این روش‌ها استفاده کنید:

  • کرایولیپولیز

 در این روش غیرتهاجمی از منجمد کردن برای از بین بردن سلول‌های چربی استفاده می‌شود. هنگامی که این سلول‌های می‌میرند، بدن به طور طبیعی آنها را برطرف می‌کند. ممکن است سه جلسه درمانی و گذشت سه تا چهار ماه لازم باشد تا نتیجه این عمل خودش را نشان دهد.

  • درمان‌های لیزری

درمان‌های لیزری و فرکانس رادیویی برای درمان سلولیت موثر بوده‌اند. این درمان معمولا با ماساژو  لیپوساکشن هم همراه می‌شود نا نتیجه بهتری بدست آید. این روش با آب کردن چربی زیر پوستی، برداشتن بافت همبند برای برطرف کردن کیس افتادن پوست، تقویت رشد کلاژن، محکم کردن پوست، افزایش جریان خون و کاهش تجمع مایع در محل عمل می‌کند. مشاهده نتیجه عمل دست کم شش ماهی به طول می‌انجامد.

یک روش لیزری پرطرفدار به نام Cellulaze تزریق یک محلول بیحس‌کننده در منطقه سلولیت و بعد گذاشتن لیزر در زیر پوست که گرما را در سه جهت منتشر می‌کند. پس از حدود یک سال تا ۷۵ درصد بهبودی در سلولیت را می‌توانید انتظار داشته باشید.

  • ماساژ

اغلب گزینه‌ها بر اساس این نظر هستند که ماساژدادن محل سلولیت باعث افزایش جریان خون و کاهش تجمع مایع در آن می‌شود.

یک نوع خاص ماساژ مکانیکی به نام به  نام «اندرمولوژی» برای سلولیت به کار رفته است. در این روش یک ماشین با ساکشن‌های کم‌فشار پوست را ماساژ می‌دهد تا کیس افتادگی بافت همبند از بین رود. روش‌های ماساژ مانند اندرمولوژی بعث می‌شود پس از مدت کوتاهی پوست ظاهر بهتری پیدا کند، اما اثر آنها درازمدت نیست.

  • درمان با امواج ضربه‌ای

این شیوه در واقع گونه کم‌انرژی همان روشی است که برای شکستن سنگ‌های کلیوی به کار می‌رود. این روش غیر تهاجمی دو بار در هفته برای شش هفته یا بیشتر تجویز می‌شود و نتایج آن ممکن است ۲ تا ۶ ماه بعد خد را نشان دهند. البته هنوز بررسی‌های بیشتری درباره اثرات درازمدت این روش باید انجام شود.

  • چربی‌هایتان را کم کنید و عضلات‌تان را بسازید

افراد با وزن‌های گوناگون ممکن است دچار سلولیت شوند. اما اگر اضافه‌وزن دارید، موثرترین درمان کاهش وزن اضافی و توقیت عضلات بدنتان است.

غذای کمتری بخورید و تمرین‌های هوازی و قدرتی انجام دهید. برای دست کم دو روز در هفته وزن بزنید. ورزش‌های برای تقویت را عضلات ساق پا، ران و لگن و باسن‌تان انجام دهید. وجود عضلات قوی و برجسته زیر لایه نازک‌تر چربی باعث می‌شود پوست شما هموارتر شود و ظاهر برجسته و فرورفته آن برطرف شود.

  • جراحی زیرپوستی بدون برش

این روش برای برطرف کردن سلولیت که subsicion هم نامیده می‌شود، روشی با تهاجم اندک است که تا دست کم دو سال شما را از سلولیت خلاص می‌کند. پزشک یک محلول بیحسی زیر پوست تزری می‌کند بعد یک یک تیغه بسیار کوچک را برای بریدن باقت همبندی که گلوله‌های چربی را نگه‌میدارد به کار می‌برد تا چربی زیرپوستی به طور یکنواخت زیر پوست توزیع شود.

یک وسیله دستی به نام Cellfina  که در سال ۲۰۱۵ تایید شد، می‌تواند این کار به طور دقیق‌تر انجام دهید. در این وسیله از ایجاد خلاء برای کنترل عمق و ناحیه‌ای که باید درمان شود، استفاده می‌شود. در هر جلسه حدود یک ساعته می‌توان ۲۰ تا ۳۰ گلوله چربی سلولیت را درمان کرد.

  • فراورده‌های موضعی

انواعی از کرم‌ها در بازار موجود هستند که برای کاهش سلولیت تبلیغ می‌شوند. بسیاری از این فراورده‌ّ‌ها دارای اجزایی هستند که متلاشی شدن چربی را تحریک می‌کنند (اجزایی مانند کافئین، آمینوفیلین و تئوفیلین). برخی فراورده‌ها دیگر حاوی ویتامین، مواد معدنی یا عصاره‌های گیاهی هستند.

به طور کلی این فراورده‌های موضعی به تنهایی تاثیر چندانی ندارند، اما در ترکیب با روش‌های درمانی دیگر ممکن است تا حدی سودمند باشند.

شواهدی وجود دارد که ممکن است کرم‌های رتینول به بهبود سلولیت کمک کنند، اما تاثیر آنها فوق‌العاده نیست. کاربرد دوبار در روز کرم رتیونول سه‌دهم درصد برای شش ماه ممکن است به ضخیم‌تر شدن پوست و کاهش ظاهر پوست‌پرتقالی آن کمک کند.

  • درمان‌هایی که باید از آنها پرهیز کنید یا بسیار مراقب آنها باشید

مواد تزریقی: برخی از پرشکان مواد شیمیایی را به درون لایه چربی زیر پوست تزریق می‌کنند تا چربی را حل کنند و باعث از بین رفتن سلولیت شوند. این روش را اغلب «مزوتراپی» می‌گویند. مواد شیمیایی که در این روش به کار می‌روند شامل «فسفاتیدیل کولین»، «آمینوفیلین»، هورمون‌ّا، عصاره‌های گیاهی، ویتامی‌ها و مواد معدنی هستند. در حال حاضر شواهدی در دست نیست که این درمان‌ها کمکی به درمان سلولیت کنند. اغلب پزشکان این روش را به علت خطر عفونت، تورم، جوش‌های پوستی و افتادگی پوست پیشنهاد نمی‌کنند.

لیپوساکشن: لیپوساکشن روشی است که برای برداشتن چربی در ران‌ّ‌ها، باشن و شکم به کار می‌رود. اما این روش نه تنها به برطرف کردن سلولیت کمکی نمی‌کند، بلکه ممکن است باعث شود چربی گلوله‌شده زیر پوست ظاهر بدتری پیدا کند.


منبع:همشهری آنلاین

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز