خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری لاهیجان خبرداد ؛

اختصاص بیش از ۲۸ میلیارد تومان اعتبار به کمیته برنامه ریزی لاهیجان

کد خبر : ۹۵۷۹۷۹

گیلان- صغری رحیمی -خبرنگار اقتصاد مردم: «نورالله اکبری » در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان لاهیجان که  در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با بیان اینکه در برنامه ریزی های امور جاری باید واقعیت ها را در نظر گرفت، خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت کنونی جامعه و شیوع بیماری کرونا،

حفظ سلامت مردم از اولویت های مهم است که شیوع این بیماری منحوس یک و نیم میلیون عنوان شغلی ، بنگاه ها اقتصادی و درآمدها را دچار مشکل  کرده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان لاهیجان با تاکید بر محوریت تحقق جهش تولید در برنامه ریزی ها و اهداف مدیریتی، تصریح کرد: اراده دولت در جهت کاهش وابستگی به نفت و تحقق درآمدهای پایدار دیگر است که الزامات اقتصاد مقاومتی باید در دستور کار قرار  گیرد.

وی افزود: فصل بندی بودجه در سال جاری براساس توسعه پایدار درنظرگرفته شده است و اینکه برخی شاخص‌های شهرستان همانند سرانه ناچیز فرهنگی که نشان از عدم توجه به این موارد در گذشته دارد ( با پیشینه فرهنگی فاخر) باید نواقص آن برطرف شود.

وی مردم را بهترین داور عملکرد مسئولان دانست و اظهار کرد: هیچ گونه کم کاری از دستگاه اجرایی در این مقوله مورد قبول نیست و در سال پایانی دولت تا آخرین لحظه مسئولیت، باید به شکل جهادی کار کرد و دست از فعالیت و خدمت مردم برنداشت.

اکبری با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید برای جذب و تخصیص اعتبارات تمام توان خود را به کار گیرند، گفت: بر اساس دستورالعمل بودجه سال جدید، پروژه عمرانی جدیدی را نمی‌توان شروع کرد، مگر در مواقع بسیار نادر و ضروری که نیاز به پیگیری دارد و باید پروژه‌های نیمه‌کاره یا درحال اتمام در اولویت قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تنها ۱۵ درصد از حساب تملک دارایی در اختیار استان و شهرستان‌ها و ۸۵ درصد در اختیار وزارتخانه ها است، اظهار کرد: برای اخذ بودجه باید از ظرفیت های ملی نماینده مجلس و تعاملات و ارتباطات موجود بین دستگاه اجرایی با مدیران بالادستی استفاده شود.

اکبری مجموع اعتبارات مصوب شهرستان را ۲۸ میلیارد و ۲۴۳ میلیون تومان با ۲۵۰ پروژه اعلام کرد و افزود: پرداخت حق الناس و پرداخت مطالبات پیمانکاران از وظایف اخلاقی و شرعی دستگاه های اجرایی است.

سرپرست فرمانداری لاهیجان در پایان بیان خدمات دولت را بیان خدمات نظام جمهوری اسلامی ایران عنوان و خاطرنشان کرد: امروز ما مکلف هستیم در حیطه اختیارات اداری و سازمانی خود آنچه را که دولت انجام داده، برای مردم  توضیح دهیم و  مردم را به آینده امیدوار کنیم و روسای ادارات نیز در این زمینه از ظرفیت رسانه‌ها برای بیان خدمات دولت استفاده کنند

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز