خبرگزاری کار ایران

طرز تهیه کیک هویج، کشمش و دارچین خانگی

asdasd
کد خبر : ۹۵۷۰۰۱

در این مطلب دستورالعمل تهیه کیک هویج، کشمش و دارچین آموزش داده شده است.

به گزارش ایلنا، برای تهیه یک کیک ساده خانگی می‌توانید از مواد مختلفی در داخل کیک استفاده کنید که هم طعم بهتری به کیک شما بدهد و هم شکل و ظاهر زیباتری داشته باشد.

مواد لازم:

- آرد یک و سه چهارم پیمانه

- دارچین دو قاشق چایخوری

- مغز گردو نصف پیمانه

- کشمش یک پیمانه

- تخم مرغ چهار عدد

- روغن مایع سه چهارم پیمانه

- وانیل یک هشتم قاشق چایخوری

- شکر یک پیمانه

- هویج رنده شده دو پیمانه

- بکینگ پودر یک و یک دوم قاشق چایخوری

- نمک یک هشتم قاشق چایخوری

طرز تهیه:

- تخم مرغ‌ها را داخل کاسه بشکنید و به آن شکر و وانیل اضافه بیفزایید. با همزن برقی، مواد را هم بزنید تا کاملا سفیدرنگ شوند.

- روغن را اضافه کرده و باز هم هم بزنید.

- آرد، دارچین، بکینگ پودر و نمک را با هم مخلوط کنید. سپس آن را روی تخم مرغ زده شده، الک کنید. این کار را به تدریج انجام دهید تا مواد گلوله نشوند.

- هویج‌ها را پوست کنده و بشویید. سپس آن‌ها را رنده کنید. مغز گردو‌ها را کمی خرد کنید و به کشمش شسته بیفزایید. هویج و گردو را به مایه کیک اضافه کرده و هم بزنید تا کاملا با مایه مخلوط شوند.

- کف قالب، کاغذ الگو بگذارید. مایه را داخل آن بریزید. سپس قالب را داخل فر قرار دهید. به مدت ۳۵ تا ۴۵ درجه باید قالب داخل فر بماند.

- بعد از این مدت، قالب را از داخل فر درآورده و در هوای آزاد بگذارید تا کمی سرد شود. سپس آن را برش بزنید. اگر دوست داشتید می‌توانید روی کیک را با رنده هویج یا تکه‌های هویج خام و گردو، تزیین کنید.

منبع: تبیان

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز